کد خبر : 15841
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 - 11:25

جزئیاتی از حمله شب گذشته امریکا به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق

جزئیاتی از حمله شب گذشته امریکا به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق
یک منبع در الحشد الشعبی عراق روز سه شنبه اعلام کرد که در حمله امریکا به پایگاه های کتائب حزب الله در عراق، یک نفر از الحشد الشعبی شهید و شش تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش  کلینی نیوز به نقل از«الجزیره» این منبع افزود: در این بمباران همچنین ۱۲ نفر از نیروهای پلیس دچار جراحت شدند.

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ارتش امریکا شب گذشته «حملاتی انتقام‌جویانه» در پی زخمی شدن ۳ سرباز امریکایی در حمله گروه‌های مقاومت اسلامی  در عراق انجام داده است.

وزارت د فاع آمریکا می افزاید  پاسخ به سلسله‌ای از حملات علیه نیروهای امریکایی مستقر در عراق و سوریه از جانب «شبه‌نظامیان وابسته به ایران» از جمله حمله روز دوشنبه کتائب حزب‌الله به پایگاه هوایی اربیل است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گروه های  مقاومت اسلامی عراق را قانون شکن معرفی کرد و  حمله به پایگاه های عراق که در بخشی از آن مستشاران ائتلاف بین المللی حضور دارند، تلاش می کنند را محکوم کرد.

رسول تصریح کرد که یک پهپاد بمب گذاری شده، نزدیکی فرودگاه غیرنظامی اربیل را هدف قرار داد که این حمله منجر به زخمی شدن شماری و اختلال در فعالیت فرودگاه و تاثیر بر زمانبندی سفرها شد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که چنین اقداماتی با هدف آسیب به منافع و روابط منطقه ای و بین المللی عراق انجام می شود.

به گزارش «CNN» کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که اندکی پس از حمله به نیروهای امریکایی، جو بایدن رئیس جمهور امریکا در جریان آن قرار گرفت و به وزارت دفاع امریکا دستور داد تا برای پاسخ اقدام کند.

کاخ سفید در بیانیه خود افزود که حمله به تاسیسات حزب الله در ساعت ۸:۴۵ به وقت امریکا انجام شده و این حملات با هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده است.

منابع غیر رسمی عراقی تأکید کردند که این مواضع در بابل و الصویره و جرف النصر (جرف الصخر) بوده است.

بغداد حمله امریکا به مواضع نظامی در خاک عراق را محکوم کرد

دولت عراق با اعلام شهادت یک نیروی نظامی و زخمی شدن ۱۸ تن در حمله بامداد امروز امریکا به مواضع گروه‌هایمقاومت اسلامی عراق، این حمله را محکوم کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، در این بیانیه آمده است که پیشتر این حملات به عنوان اقدامات خصمانه که به حاکمیت کشور عراق آسیب می زند، شناخته شده و اینکه چنین حملاتی انجام شود تحت هیچ شرایط و توجیه و عنوانی قابل قبول نیست.

دولت عراق همچنین حمله بامداد امروز سه شنبه به مواضع نظامی عراق از سوی امریکا تحت عنوان پاسخ که منجر به شهادت یک نظامی و مجروح شدن ۱۸ نفر دیگر از جمله برخی غیرنظامیان شد را محکوم کرد و آن را اقدام خصمانه واضح و غیرسازنده عنوان کرد که به نفع روند منافع مشترک بلند مدت دو کشور در برقراری امنیت و ثبات نیست و در تعارض با تمایل امریکا برای تقویت روابط با عراق است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.