کد خبر : 581
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 بهمن 1400 - 21:31

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد:

جایزه “سیمرغ داوری مردم” به دلیل غیرقابل اطمینان بودن، از جوایز امسال جشنواره فیلم فجر حذف شد

جایزه “سیمرغ داوری مردم” به دلیل غیرقابل اطمینان بودن، از جوایز امسال جشنواره فیلم فجر حذف شد
به گفته مسئولان برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران به دلیل "اطمینان بخش نبودن نتایج نظرسنجی" در این دوره جایزه داوری مردم حذف خواهد شد.

به گزارش کلینی نیوز، مسعود نقاش‌زاده، دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: “بررسی تیم‌های کارشنای نشان می‌دهد به دلیل پاره‌ای اشکالات و از جمله اشکال فنی در ارسال پیامک که باعث شده بعضی از مخاطبان دریافت نکنند و نیز قطعی و اختلال اینترنت در بعضی سینماها، نتایج نظرسنجی مردمی برای ستاد جشنواره اطمینان‌بخش نیست.”

شمارش “آراء مردمی” در چهلمین جشنواره فیلم فجر که برای دومین سال پیاپی توسط سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) انجام شد که با اعتراضاتی رو به رو شد.

در چند روز گذشته تهیه کنندگان مختلفی به شیوه رای گیری اعتراض داشتند تا جاییکه تهیه کننده شادروان در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که “مُچ سمفا را برای تخلف در آراء مردمی فیلم فجر گرفتیم.” که متن کامل مصاحبه در این لینک قابل دسترس است.

آرای مردمی جشنواره فیلم فجر در سال‌های اخیر محل مناقشه و جنجال بوده است تا جاییکه سال گذشته  محمد حسین قاسمی تهیه کننده “ابلق” در گفتگویی با ایسنا مطرح کرد که” با اختلالی که در سامانه “سمفا” و سیستم رأی‌گیری جشنواره فیلم فجر در بخش مردمی وجود دارد، به نظر می رسد وجاهت سیمرغ مردمی این دوره از جشنواره اعتباری ندارد. ( البته این اظهارات سال گذشته در حالی مطرح شد که سیمرغ مردمی سرانجام در اختتامیه به ابلق اهدا شد.)

در سال های اولیه و تا همین دو سال قبل، مسئولیت آرای مردمی و برگزاری آن بدست خانه سینما بود و از دو سال قبل از خانه سینما منفک شد و برعهده سمفا قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.