کد خبر : 16579
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 8:52

جام ملت‌های آسیا؛ تاجیکستان ۵- امارات۳

جام ملت‌های آسیا؛ تاجیکستان ۵- امارات۳
تیم ملی فوتبال تاجیکستان با پیروزی در مقابل امارات پس از وقت اضافی و ضربات پنالتی به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا رسید.

به گزارش کلینی نیوز، تاجیکستان با این پیروزی ۵ بر ۳ و شکست امارات، حالا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده مسابقه عراق و اردن خواهد رفت.

در این بازی که شامگاه یکشنبه در ورزشگاه «احمد بن علی» الریان قطر برگزار شد ابتدا وحدت هنانوف از تیم تاجیکستان در دقیقه ۳۰ بازی دروازه امارات را گشود اما خلیفه مبارک الحمدی گل تساوی امارات را در دقیقه ۹۵ وارد دروازه تاجیکستان کرد.

با این نتیجه و پس از پایان وقت قانونی، بازی به وقت اضافه کشیده شد و هیچ یک از دو تیم موفق نشدند که گل پیروزی را به ثمر برسانند.

پس از آن بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و تاجیکستان با نتیجه ۵ بر ۳ امارات را شکست داد.

تیم ملی فوتبال تاجیکستان پیشتر در مرحله گروهی توانست با پیروزی مقابل لبنان برای نخستین بار به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا صعود کند.

تاجیکستان و امارات، هر دو به عنوان تیم دوم گروه‌ خود به مصاف هم رفتند. تاجیکستان با ۴ امتیاز در گروه A بعد از قطر دوم شده بود و امارات، در گروه C که هم گروه با ایران است نیز امتیاز مشابهی به دست آورد.

تاجیکستان در گروه اول با قطر، چین و لبنان هم‌گروه بود و در اولین بازی مقابل چین به تساوی بدون گل رسید. سپس یک بر صفر به قطر، مدافع قهرمانی و میزبان مسابقات، باخت و با احتساب سه امتیاز برد در برابر لبنان، پس از قطر ۹ امتیازی در رتبه دوم گروه قرار گرفت.

پیتر شگرت، سرمربی تیم تاجیکستان ترکیب این تیم را در مقابل امارات به این ترتیب انتخاب کرده بود؛ رستم یتیموف، احتم نظروف، زائر جورِبایف، وحدت هنانوف، منوچهر صفروف، پرویزجان عمربایف، علی‌شیر شکروف، احسان پنجشنبه، شیروانی محبت‌شاهف، شهرام سامیف، علی‌شیر جلیلوف.

در مقابل اما خالد عیسی، بدر ناصر، خالد الهاشمی، خلیفه الحمدی، زاید سلطان، عبدالله رمضان، یحیی نادر، یحیی الغسانی، طاحون الذعبی، فابیو لیما، کایو کاندو، ترکیب تیم امارات را با سرمربی‌گری پائولو بنتو تشکیل می‌داد.

تاجیکستان تمامی ضربات پنالتی خود را وارد دروازه امارات کرد اما مهار یک پنالتی توسط رستم یتیموف، دروازه‌بان تاجیکستان موجب شد که امارات از ادامه بازبماند و تاجیکستان به مرحله یک چهارم نهایی برسد. تاجیکستان و استرالیا، برنده‌های اولین روز از مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.