کد خبر : 12864
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402 - 8:12

جام جهانی فوتبال زنان؛ فرانسه برزیل را برد، سوئد ایتالیا را تحقیرکرد

جام جهانی فوتبال زنان؛ فرانسه برزیل را برد، سوئد ایتالیا را تحقیرکرد
سوئد که در جام قبلی با شکست انگلستان در مرحله رده بندی توانسته بود تیم سوم جهان شود، این تیم با پیروزی ۵ بر صفر برابر ایتالیا اکنون یکی از ۱۶ تیم صعود کننده به مرحله بعدی است

به گزارش کلینی نیوز، در دو مسابقه مهم مرحله گروهی جام جهانی زنان روز شنبه فرانسه با نتیجه ۲ بر یک برزیل را شکست داد و سوئد که در دور قبلی رتبه سوم را کسب کرده بود توانست زنان ایتالیا را با ۵ گل مغلوب کند.

برزیلی‌ها هرگز فرانسه را در فوتبال زنان شکست نداده‌اند. قبل از بازی مرحله گروهی جام جهانی زنان در بریزبن استرالیا، آبی‌ها شش بار توانسته بودند طلایی پوشان برزیلی را شکست دهند و پنج بازی نیز مساوی به پایان رسیده بود.

در دیگر دیدار روز شنبه هم جامائیکا با یک گل پاناما را شکست داد تا با کسب چهار امتیاز بعد از فرانسه در گروه اف (ششم) دوم شود و برزیل را به رتبه سوم تبعید کند.

پیروزی فرانسه باعث شد تا این تیم صدرنشین گروه خود شود اما آن‌ها باید پاناما را در روز چهارشنبه متوقف کنند یا شکست دهند تا راهیابی به دور بعدی تضمین شود. برزیل نیز می‌تواند در صورت پیروزی مقابل جامائیکا در ملبورن به یک شانزدهم نهایی برسد.

اما آخرین دیدار امروز (۸ مردادماه) بین تیم‌های جامائیکا و پاناما برگزار شد که جامائیکا توانست با تک گل دقیقه ۵۶ پاناما را شکست دهد و نخستین برد خود در جام جهانی زنان را جشن بگیرد.

در این گروه پاناما با صفر امتیاز به‌طور قطعی حذف شده است.

در گروه جی (هفتم) این مسابقات سوئد با شکست سنگینی که به ایتالیا تحمیل کرد صعود خود را به دور بعد جشن گرفت و ایتالیا به لطف پیروزی در دیدار نخست همچنان دوم باقی مانده است.

جشنواره گل سوئد در این بازی از دقیقه ۳۹ بازی شروع شد و در دقیقه ۴۴ و ۴۶ ادامه پیدا کرد تا اینکه دو تیم برای استراحت بین دو نیمه به رختکن‌های خود رفتند. سوئد اما در نیمه دوم دو گل دیگر در دقیقه‌های ۵۰ و ۹۵ به ثمر رساند تا پیروز قاطع این بازی باشد.

سوئد با این بازی توانست جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کند

در این گروه دو تیم آفریقای جنوبی و آرژانتین هم حضور دارند که روز گذشته ۲ بر ۲ مساوی کردند. زنان آرژانتین که اکنون با یک امتیاز در قعر جدول گروه جی قرار دارند، روز گذشته در حالی توانستند بازی را به تساوی بکشند که تا اواسط نیمه دوم با دو گل از آفریقای جنوبی عقب بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.