کد خبر : 4240
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 14:14

تیراندازی در تگزاس آمریکا؛ ۱۹ کودک دبستانی قتل‌عام شدند

تیراندازی در تگزاس آمریکا؛ ۱۹ کودک دبستانی قتل‌عام شدند
تیراندازی روز سه شنبه ۲۴ ماه مه در مدرسه ابتدایی «راب» واقع در شهر «یوالده» در ایالت تگزاس جان ۱۹ کودک و ۲ بزرگسال را گرفت.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از یورو نیوز، تیراندازی روز سه شنبه ۲۴ ماه مه در مدرسه ابتدایی «راب» واقع در شهر «یوالده» در ایالت تگزاس جان ۱۹ کودک و ۲ بزرگسال را گرفت.

کشتار روز سه‌شنبه در شهر «یوالده» تگزاس، پس از تیراندازی مرگبار سال ۲۰۱۲ میلادی در شهر «نیوتون»، خونین‌ترین و مرگبارترین تیراندازی در تاریخ سالهای اخیر آمریکاست.

تیراندازی و کشتار در مدرسه نیوتون در ایالت کنتیکات در دسامبر سال ۲۰۱۲ میلادی آمریکا را در شوک و بهت فرو برد. در آن تیراندازی ۲۰ کودک و ۶ بزرگسال به ضرب گلوله مهاجم کشته شدند.

«سالوادور راموس»، جوان ۱۸ ساله‌ای که تیراندازی مرگبار دیگری را در آمریکا و این بار در تگزاس با حمله به کودکان رقم زد، به ضرب گلوله ماموران امنیتی کشته شد.

هنوز معلوم نیست انگیزه این جوان ۱۸ ساله از آتش گشودن به سوی کودکان و کشتار آنان چه بوده است.

سالوادور پیش از آن که دانش‌آموزان را به رگبار گلوله ببندد، مادر بزرگ خود را هدف گرفته بوده است.

پیت آرِدوندو، رئیس پلیس منطقه آموزشی یووالدی، گفت که تیراندازی در ساعت ۱۱:۳۲ به وقت محلی شروع شد و محققان بر این باورند که مهاجم “در این جنایت شنیع تنها عمل می‌کرد.”

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که یک افسر گشت مرزی که در آن نزدیکی بود با شنیدن صدای تیراندازی خود را شتابان به مدرسه رساند و مرد مسلح را به ضرب گلوله کشت.

تیراندازی در مدارس به حادثه‌ای مکرر در آمریکا بدل شده، به طوری که به گزارش یک نشریه آموزشی به نام “ادویک” سال گذشته ۲۶ مورد از آن ثبت شد.

تمرین‌های آمادگی برای شرایط اضطراری مربوط به حمله مسلحانه، اکنون به یک برنامه رایج آموزشی از دوره دبستان تا دبیرستان بدل شده است.

منطقه تحصیلی یووالدی واقع در ۱۴۰ کیلومتری غرب شهر سن‌آنتونیو است و شمار دانش‌آموزان این دبستان زیر ۵۰۰ نفر است.

براساس داده‌هایی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (سی‌ دی‌ سی) ماه پیش منتشر کرد، در سال ۲۰۲۰ آمار مرگ با تفنگ در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی از تصادف رانندگی پیشی گرفت.

اف‌بی‌آی در گزارشی در روز دوشنبه گفت که حملات از نوع آنچه در روز سه شنبه در تگزاس رخ داد از زمان شروع همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ دو برابر شده است.

واکنش بازیگران و هنرمندان آمریکایی به حادثه تیراندازی در تگزاس: فکر و نیایش کافی نیست، به تغییر نیاز داریم

متیو مک‌کانهی، بازیگر آمریکایی و برنده جایزه اسکار که متولد ایالت تگزاس است، یکی از هنرمندانی بود که از وقوع این حادثه ابراز تأسف کرد.

او سه‌شنبه در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت که «همانطور که همه می‌دانید، امروز یک تیراندازی گروهی دیگر رخ داد، این بار در شهر زادگاه من اووالد تگزاس. یک بار دیگر، ما به طرز غم‌انگیزی ثابت کرده‌ایم که در قبال مسئولیت خود در زمینه حقوقی که آزادی‌های ما را تأمین می‌کند، ناتوان هستیم.»

این بازیگر در ادامه افزود که «دعوت واقعی برای اقدام، اکنون برای هر آمریکایی این است که نگاهی طولانی‌تر ‌ و عمیق‌تر به آینه بیندازد و از خود بپرسد که واقعا برای چه چیزی ارزش قائل هستیم؟ چگونه مشکل را تکرار می‌کنیم؟ امروز، ما چه فداکاری‌های کوچکی می‌توانم انجام دهیم تا فردا ملت، ایالت، ‌و محله سالم‌تر و امن‌تری داشته باشیم؟»

به گفته متیو مک‌کانهی «ما نمی‌توانیم یک بار دیگر نفس خود را بیرون دهیم، بهانه بیاوریم، و این واقعیت‌های غم‌انگیز را به عنوان وضعیت موجود بپذیریم.»

این بازیگر آمریکایی در بخش دیگری از پیام خود تأکید کرد که باید در این زمینه اقدامی کرد تا هیچ پدر و مادری مجبور نباشد آن‌چه را که والدین دانش‌آموزان این مدرسه، و مدارس پیش از آن متحمل شده‌اند، تجربه کنند.

متیو مک‌کانهی در پایان با اشاره به اینکه می‌داند هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند فقدان عزیزان خانواده‌‌های داغدار را بیان کند و درد آنها را التیام بخشد، گفت که «اگر نیایش بتواند باعث آرامش شود، به دعا کردن ادامه خواهد داد.»

سلنا گومز، تیلور سوئیفت، بکی جی، کریس جنر، و کلوئی از جمله چهره‌های مشهور دیگری هستند که از وقوع حادثه تیراندازی در ایالت تگزاس ابراز تأسف کردند.

سلنا گومز که او‌ نیز اهل ایالت تگزاس است، در شبکه‌های اجتماعی نوشت که «اگر کودکان در مدرسه ایمن نباشند، کجا ایمن هستند؟ معلمی در حین انجام کارش کشته شد. شغل ارزشمندی که متأسفانه کمتر از آن قدردانی می‌شود.»

تیلور سوئیفت نیز در شبکه‌های اجتماعی نوشت که «سرشار از خشم و اندوه است، و از قتل‌های اووالد، بوفالو، لاگونا وودز، و بسیاری موارد دیگر شکسته شده است.»

او در ادامه افزود که «به‌عنوان یک ملت، مشروط به دل‌شکستگی غیرقابل تحملی شده‌ایم.»

بکی جی در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی گفت که «دیگر کافی است.» او در ادامه نوشت که «هفته گذشته یک تیراندازی گروهی در معازه‌ای در بوفالو، ‌و حالا تیراندازی در مدرسه اووالد.»

این خواننده با اشاره به اینکه مردم باید در فروشگاه‌، و کودکان باید در مدارس ایمن باشند، گفت که «فکر و نیایش کافی نیست و به تغییر نیاز داریم.»

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.