کد خبر : 2848
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فروردین 1401 - 11:40

تکذیب و تایید زنانه مردانه کردن پارک های تهران

تکذیب و تایید زنانه مردانه کردن پارک های تهران
در روز‌های گذشته گفته‌های یک عضو شورای شهر تهران در مورد برنامه شهرداری تهران برای زنانه مردانه کردن پارک‌های تهران خبرساز شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از سایت بهار نیوز، محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران در این راستا اظهار کرد: شهرداری تهران قصد دارد برخی پارک‌های تهران را در اختیار مادر و کودک قرار بدهد و به‌نوعی این پارک‌ها را به پارک‌های خانواده تبدیل کند. براساس طرح مورد نظر شهرداری، قرار است ٢٠٠ پارک به بانوان و کودکان اختصاص یابد.به گفته وی این طرح به درخواست مردم انجام شده است چرا که در پارک‌ها مردان غریبه و جوانان نامحرم حضور دارند و این به صلاح بانوان نیست.

آقامیری روز بعد این گفته‌های خود را تکذیب کرد و آن را غرض ورزی عنوان کرد و در توضیح بیشتری گفت: مصاحبه‌ای در مورد رد یک شایعه در مورد زنانه و مردانه شدن بوستان‌ها داشتم، لازم است که در این خصوص توضیحاتی را ارائه کنم و باید عنوان کنم

وی افزود: شهرداری تهران یک طرحی تحت عنوان بوستان مادر و کودک دارد که در ۳۵۲ بوستان محلی از ۲۲۰۰ بوستان تهران آن را اجرایی می‌کنند که براساس این طرح یک فضای مناسب از بوستان به مادران و کودکان اختصاص داده می‌شود که مادران بتوانند با حجاب راحت‌تر با کودکانشان بازی کنند و اتاق مخصوص تعویض لباس و پوشک کودک و همچنین وسایل بازی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که بدون مزاحمت بتوانند در این فضا مادران و کودکان بازی کنند و مابقی فضای پارک در اختیار عموم مردم است.

ناهید خداکرمی عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: امروز مشکل شهر تهران با حصارکشی پارک‌ها حل نمی‌شود. مشکل شهر تهران و همه شهر‌های ایران، آلودگی هوا، کمبود آب و مصرف انرژی‌های فسیلی است. ما امید داشتیم که شورای ششم ادامه دهنده راه شورای پنجم برای دسترسی به انرژی‌های پاک باشد و برای حفظ باغات و گسترش فضای سبز و کاهش آلودگی هوا تلاش کند.

گفتنی است، در اوایل دولت دکتر روحانی رئیس جمهور سابق ایران پارک شیخ کلینی( ره) شهر حسن آباد فشافویه ، اولین پارکی بود که با دیوارهای محصور در استان تهران تبدیل به پارک خانواده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.