کد خبر : 4300
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 خرداد 1401 - 23:48

توییتر به‌دلیل سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران ۱۵۰ میلیون دلار جریمه شد

توییتر به‌دلیل سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران ۱۵۰ میلیون دلار جریمه شد
وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد توییتر با پرداخت جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری به دولت برای نقض حریم خصوصی داده‌ها موافقت کرده است.

به گزارش کلینی نیوز، براساس گزارش ورج، توییتر به‌منظور خاتمه‌دادن به شکواییه‌ای با محوریت حریم خصوصی باید جریمه پرداخت کند. ظاهراً توییتر با وزارت دادگستری و کمسیون فدرال تجارت ایالات متحده بر سر جریمه‌ی ۱۵۰ میلیون دلاری به‌توافق رسیده است.

پرونده‌ی اشاره‌شده ادعا می‌کند توییتر از آدرس ایمیل و شماره موبایل کاربران برای تبلیغات هدفمند سوءاستفاده کرده است. افزون‌بر پرداخت جریمه‌ی ۱۵۰ میلیون دلاری، توییتر با محدودیت‌های دیگری نیز مواجه می‌شود و موظف است اجازه‌ی بازرسی سیاست‌هایش در‌زمینه‌ی حفظ حریم خصوصی داده‌های کاربران را بدهد.

براساس جزئیات پرونده‌ی حقوقی علیه توییتر، این شبکه‌ی اجتماعی در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ سیاست‌های خود را به‌گونه‌ای تحریف‌شده به کاربران نمایش داده و با این اقدام قوانین کمیسیون فدرال تجارت و حکم پرونده‌‌ای در سال ۲۰۱۱ را نقض کرده است.

توییتر کاربران را ترغیب می‌کند به‌منظور دسترسی به قابلیت‌‌های امنیتی‌محور نظیر احراز هویت دومرحله‌ای یا شماره موبایل یا آدرس ایمیل خود را به حساب کاربری اضافه کنند. بااین‌حال، توییتر از همین اطلاعات برای هدفمندکردن تبلیغات استفاده کرده است.

[su_note note_color=”#eeeeea” text_color=”#393a34″ radius=”۷″]استفانی هیندز، دادستان آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد کاربرانی که اطلاعات خصوصی خود را به این شبکه اجتماعی می‌دهند، حق دارند بدانند آیا از این اطلاعات برای کمک به تبلیغ‌کنندگان استفاده می‌شود یا خیر.[/su_note]

در سال ۲۰۱۹، توییتر بابت این موضوع رسماً عذرخواهی کرد و گفت داده‌های یادشده را ناخواسته وارد سیستم تبلیغاتی‌اش کرده است. افزون‌براین، پرونده‌ی حقوقی اعلام می‌کند در بازه‌ی زمانی اشاره‌شده توییتر به دروغ گفته از چهارچوبی پیروی کرده است که اتحادیه‌ی اروپا و ایالات متحده برای حفظ حریم خصوصی تعیین کرده‌اند.

گفته می‌شود در یک دوره پنج ساله منتهی به سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر توییتر شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را به سرویس مستقر در سانفرانسیسکو داده اند تا به ایمن کردن حساب‌شان با استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای کمک کند. احراز هویت دو مرحله‌ای با ارسال کد‌های یک بار مصرف به ایمیل یا شماره تلفن همراه کاربران صورت می‌گیرد.

به‌موجب قوانین جدید، توییتر موظف است از طرحی جامع برای حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران استفاده کند و به‌طور منظم سیاست‌هایش را در این زمینه بررسی کند و درصورت لزوم تغییر دهد.

توییتر باید پس از تأیید دادگاه فدرال، به تمامی کسانی که قبل از سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور و مهر ۱۳۹۸) در این شبکه‌ی اجتماعی عضو شده‌اند، اطلاع دهد که به توافق ۱۵۰ میلیون دلاری با وزارت دادگستری و کمسیون فدرال تجارت دست یافته است.

استفانی هیندز، دادستان آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد کاربرانی که اطلاعات خصوصی خود را به این شبکه اجتماعی می‌دهند، حق دارند بدانند آیا از این اطلاعات برای کمک به تبلیغ‌کنندگان استفاده می‌شود یا خیر.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »