کد خبر : 5148
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 14:54

توقیف خودروهای لاکچری که در اندرزگو «دور دور» می‌کردند + عکس

توقیف خودروهای لاکچری که در اندرزگو «دور دور» می‌کردند + عکس
پلیس می‌گوید، ۶۶ خودروی لاکچری را در سه هفته گذشته در تهران توقیف‌ کرده که جرم آنها "دور دور" و "مزاحمت" بوده است. رئیس پلیس تهران بزرگ سال پیش از ایجاد بانک اطلاعاتی از "مزاحمان نوامیس که "دور دور" می‌کنند خبر داده بود.

به گزارش  کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری برنا؛ سرکلانتری‌یکم پلیس تهران بزرگ در اجرای طرح مقابله با “دور دور” و مزاحمت‌های خیابانی برای شهروندان و سایر خودروها، در ۲۰ روز گذشته ۶۶ دستگاه خودرو را در منطقه اندرزگو توقیف کرده است.

راننده یکی از خودروهای توقیف‌شده در این طرح علاوه بر شرب خمر، سلاح نیز با خود حمل می‌کرد که خودروی BMW وی توسط پلیس توقیف شد.

سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس تهران نیز در این رابطه متذکر شد: پلیس تهران هرشب با تعداد زیادی از افرادی که با دور دور اقدام به ایجاد مزاحمت می‌کنند، برخورد می‌کند.

این نخستین بار نیست که پلیس پایتخت به مقابله با “دور دور” و “مزاحمت‌های خیابانی” می‌رود. این طرح در سال‌های گذشته گاه با توجیه “اوج گرفتن مزاحمت‌های خیابانی و دور دور” توسط خودروها در برخی نقاط تهران، به اجرا درآمده و گاه شامل حال “موتور سیکلت‌های لاکچری شده که “صدای ناهنجار نیز تولید می‌کنند.”

اما مجازات خودروهای توقیف‌شده به جرم “دور دور” چیست؟ مهدی حاجیان، سخنگوی ناجا سال گذشته اعلام کرده بود: «بر اساس قانون، پلیس با تردد دور دور خودروها و کسانی که مخل آسایش هستند برخورد خواهد کرد.»

سخنگوی ناجا در آن زمان در گفت‌گو با “همشهری آنلاین” و پاسخ به این پرسش که تخلفی ثبت شده به نام “دور دور” وجود ندارد، گفته بود: «هرآنچه که به هر طریق ممکن، مخل سلب آرامش و امنیت عمومی، مزاحمت برای نوامیس مردم، اخلال در آمد وشد و نظم ترافیکی مردم باشد، نوعا فعل مجرمانه بوده و پلیس بر اساس قانون با آن برخورد می‌کند.»

رئیس پلیس تهران بزرگ هم سال گذشته در گفت‌وگو با ایلنا، از ایجاد بانک اطلاعاتی “از مزاحمان نوامیس که با دور دور کردن در خیابان ایجاد مزاحمت می‌کنند”، سخن گفته بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.