کد خبر : 8955
تاریخ انتشار : جمعه 13 آبان 1401 - 15:44

حمیدرضا صیدمحمدی

توصیه فیفا به تمامی تیم‌ها حاضر در جام جهانی قطر:پرهیز از مسایل سیاسی و عقیدتی

توصیه فیفا به  تمامی تیم‌ها حاضر در جام جهانی قطر:پرهیز از مسایل سیاسی و عقیدتی
فدراسیون جهانی فوتبال - فیفا - در آستانه آغاز جام جهانی قطر به تمامی تیم‌ها حاضر در این مسابقات توصیه کرده که تمرکز خود را فقط روی فوتبال بگذارند و نگذارند مسایل سیاسی و ایدئولوژیک به فوتبال راه پیدا کند.

به گزارش کلینی نیوز، این نامه که رسانه‌ها محتوای آن را روز جمعه – ۱۳ آبان، چهارم نوامبر – منتشر کردند به امضای جیانی اینتفانتینو، رئیس و فاطمه سمورا، دبیرکل فیفا رسیده و در آن به تیم‌های حاضر در جام جهانی گفته شده: «اجازه ندهید مسایل سیاسی و عقیدتی جاری در جهان به فوتبال سرایت کند. لطفا بگذارید فقط روی فوتبال تمرکز کنیم».

۳۲ تیم از ۵ قاره جهان چند روز دیگر مسابقات جام جهانی امسال را در قطر آغاز می‌کنند و این در حالی است که برگزاری این مسابقات در این کشور حاشیه خلیج فارس، با انتقادهای فراوانی روبروست.

اکنون به نظر می‌رسد تنها ۱۶ روز مانده به آغاز این مسابقات فیفا بنا دارد به ارسال چنین نامه‌ای حواشی را از پیرامون این بزرگترین رویداد ورزشی جهان کنار بزند.

رسانه های بریتانیایی می‌گویند در نامه فیفا اشاره‌ای به تصمیم ۶ تیم اروپایی که بنا دارند کاپیتان‌های خود را با بازوبندهای رنگین کمانی به نشانه حمایت از دگرباشان(هم جنس گرایان)، LGBTQ+، به زمین بفرستند، ندارد.

تیم های فوتبال انگلستان و ولز از هم اکنون گفته‌اند که حتی اگر فیفا با درخواست تیم‌های اروپایی موافقت نکند آنها تصمیم خود را عملی خواهند کرد.

در نامه فیفا البته به موضوع «پذیرش همه عقاید و احترام به همگان» اشاره شده و آمده است: «یکی از بهترین خوبی‌های جهان بی‌تردید تنوع و تکثر آن است و چنانچه پذیرش را در این آینه تعریف کنیم، آن وقت معنای پذیرش چیزی نخواهد بود مگر احترام به این تنوع و تکثرها. هیچ قوم و ملتی بهتر از دیگری نیست.

این اصل بنیادی‌ترین سنگ بنای احترام و عدم تبعیض است. و بر همین مبنا هم این یکی از ارزش‌های اصلی و کانونی فوتبال است. پس لطفا بیایید همه آن را مد نظر قرار دهیم و اجازه دهیم فقط فوتبال در مرکز این رویداد رخ دهد».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.