کد خبر : 13150
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 8:33

تهدید تو خالی وزیرجنگ اسرائیل:اگر جنگ شود لبنان را به عصر حجر بازمی‌گردانیم

تهدید تو خالی وزیرجنگ اسرائیل:اگر جنگ شود لبنان را به عصر حجر بازمی‌گردانیم
وزیر دفاع اسرائیل به حزب‌الله و دولت لبنان هشدار داد که حمله به این کشور واکنشی شدید و عواقبی هولناک در پی خواهد داشت.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه های خارجی، یوآو گالانت خطاب به حزب‌الله و مقام‌های دولت لبنان هشدار داد که اسرائیل آماده است در صورت هر حمله‌ای علیه خود هر وجب از خاک لبنان را، که حزب‌الله و دیگر گروه‌های تروریستی در آن دارایی‌هایی دارند، هدف قرار دهد.

به نوشته “جروزالم پست”، وزیر دفاع اسرائیل روز سه‌شنبه، هشتم اوت (۱۷ مرداد) در دیدار با فرماندهان ارشد ارتش خطاب به شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی و مقام‌های دولت لبنان گفت: «اشتباه نکنید، ما خواهان جنگ نیستیم اما آماده دفاع از شهروندان، سربازان و تمامیت ارضی اسرائیل هستیم.»

تهدید  تو خالی وزیرجنگ اسرائیل به بازگرداندن لبنان به “عصر حجر”

این مقام ارشد اسرائیلی افزود در صورت وقوع یک درگیری نظامی، اسرائیل در استفاده از تمام توان برای دفاع از خود و هدف قرار دادن وجب به وجب مواضع و دارایی‌های حزب‌الله و مهاجمان تردید نخواهد کرد و لبنان را “به عصر حجر” بازمی‌گرداند.

سرلشکر ذخیره اسرائیل و کارشناس امنیت ملی «کوبی ماروم» به سفر اخیر یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان اشاره کرده است.

وی معتقد است که تهدیدات گالانت علیه لبنان توخالی است. این کارشناس گفت: «وقتی طرف دوم را تهدید نظامی می‌کنید، این تهدید باید معتبر باشد، اما تهدیدهای اسرائیل علیه لبنان پوچ است.»

شبکه ۱۲ اسرائیل نیز گزارش داد که سید نصرالله با شنیدن تهدید گالانت بسیار خندیده است.

«ناتان زهاوی»، روزنامه‌نگار اسرائیلی به دانش بسیاری از رهبران اسرائیل در بالاترین سطوح اشاره کرد و گفت که «اگر اسرائیل موفق شود از هر هزار موشکی که به سمت آن شلیک می‌شود، چند صد (فقط) خنثی کند، صدها موشک دیگر بر روی مراکز جمعیتی فرود می‌آید.»

به مناسبت سیزدهمین جنگ ۳۳ روزه، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب‌الله لبنان طی گفتگو با شبکه المنار گفت اسرائیل نقطه ضعفی در آماده سازی جبهه داخلی خود برای جنگ دارد و این امر باعث شده است تا حزب‌الله بتواند امروز به شکل بهتری این جبهه را مورد هدف قرار داده تلفات بیشتری را بر آن وارد کند. به گزارش ماکو نیوز اسرائیلی نصر الله هزاران هدف را در اسرائیل بر روی نقشه نشان داد و محل استقرار اهداف راهبردی اسرائیل را از روی آن در معرض دید بینندگان گذاشت.

همچنین روزنامه هاآرتص خبر داد، حزب‌الله تاکید می کند قادر است زیان های جبران ناپذیری را به اسرائیل وارد کند، زیان هایی که بخشی از آن متوجه جبهه داخلی خواهد شد.این گفتگو با بازتاب گسترده رسانه های اسرائیل مواجه شده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.