کد خبر : 8048
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1401 - 11:50

تغییر در ساختار استخراج اتریوم برای کاهش تولید کربن

تغییر در ساختار استخراج اتریوم برای کاهش تولید کربن

به گزارش کلینی نیوز، اتریوم دومین ارز رمزنگاری‌شده با ارزش دنیا پس از بیت‌کوین به طور موثری مصرف انرژی برای استخراج سکه‌های جدید در بلاک‌چین اتریوم را حذف کرده است. استخراج از معادن ارزهای دیجیتال به قدرت محاسباتی عظیمی نیاز دارد که به معنای مصرف انرژی زیاد و در بسیاری از مناطق، انتشار گازهای گلخانه‌ای

به گزارش کلینی نیوز، اتریوم دومین ارز رمزنگاری‌شده با ارزش دنیا پس از بیت‌کوین به طور موثری مصرف انرژی برای استخراج سکه‌های جدید در بلاک‌چین اتریوم را حذف کرده است.

استخراج از معادن ارزهای دیجیتال به قدرت محاسباتی عظیمی نیاز دارد که به معنای مصرف انرژی زیاد و در بسیاری از مناطق، انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشتر است. با این حال، تغییر اتریوم به خودی خود تأثیرات زیست‌محیطی مورد انتظار رمزارزها را از بین نخواهد برد.

اتریوم نهایتاً با تغییر الگوریتم ساختاری در استخراج رمزارز خود به نام ادغام گامی بزرگ در کاهش چشمگیر کربن تولیدی در جریان فرآیند استخراج رمزارزها برداشت.

این تغییر ساختاری در اصل تغییر الگوریتم استخراج از روند معمول به نام اثبات کار (POW)به الگوریتم جدید استخراج با نام اثبات سهام (POS) است، مکانیسمی که سهم انرژی مصرفی در فرآیند استخراج یک اتریوم را تا ۹۹.۹ درصد کاهش می‌دهد.

توسعه‌دهندگان اتریوم ادعا می‌کنند که این مکانیزم تنها به ۱ درصد از مصرف برق فعلی نیاز دارد، در حالی که همان سطوح بالای امنیت را حفظ می‌کند.

در طول سالهای گذشته و با محبوب شدن معاملات و استخراج رمزارزها همواره انتشار کربن عظیم تولید شده توسط ماینینگ، یکی از مهمترین انتقادها در مورد ارزهای دیجیتال بوده است. انتشار کربن از بیت‌کوین و اتریوم، مطمئناً مانعی بر پذیرش ارزهای دیجیتال شده است.

البته فعالان حوزه استخراج بیت‌کوین، علاقه چندانی به الگوریتم جدید از خود نشان نداده‌اند، چرا که می‌ترسند این جایگزینی، بتواند درها را بر روی مقررات و کنترل دولتها باز کند.

در کنار این، بیت کوین فلسفه توسعه محافظه‌کارانه‌تری را دارد و فاقد یک سازمان نظارتی مانند اتریوم است و در نتیجه، به کارگیری مکانیزم جدید در استخراج بیت‌کوین در آینده نزدیک محتمل به نظر نمی‌رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.