کد خبر : 16551
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402 - 8:35

تعلیق کمک‌هابه آژانس امدادرسانی سازمان ملل در غزه

تعلیق کمک‌هابه آژانس امدادرسانی سازمان ملل در غزه
کمیسر اونروا تعلیق کمک های مالی به این آژانس توسط چندین کشور به علت اتهاماتی از جانب رژیم صهیونیستی را «باورنکردنی» خواند و از این کشورها خواست در تصمیم خود بازنگری کنند.

به گزارش کلینی نیوز، فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا)، روز شنبه تعلیق کمک های مالی به آژانس توسط چندین کشور به علت اتهاماتی از جانب رژیم صهیونیستی را «باورنکردنی» خواند و از این کشورها خواست در تصمیم خود بازنگری کنند.

به گزارش «الجزیره» پیش از این رژیم صهیونیستی شماری از کارکنان «اونروا» را به همکاری در عملیات طوفان الاقصی متهم کرده بود.

آقای لازارینی گفته که تحقیقات دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل در مورد «ادعاهای شنیع، در نهایت منجر به روشن شدن حقایق می‌شود».

مارک رگو، از مشاوران نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه به بی‌بی‌سی گفته بود که حملات هفتم اکتبر حماس «افرادی را درگیر کرده که از اونروا حقوق دریافت می‌کردند.»

او همچنین گفته بود اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد معلمان شاغل در مدارس «اونروا» حملات هفتم اکتبر را «علنا» جشن گرفته‌اند.

آقای رگو همچنین به یک اسیر رژیم صهیونیستی اسرائیلی  در بند حماس اشاره کرد که پس از آزادی گفته بود در «خانه شخصی که برای اونروا کار می کرد،‌ نگه داشته شده بود.»

به گفته مشاور نخست وزیررژیم صهیونیستی «آن‌ها اتحادیه‌ای دارند که تحت کنترل حماس است و فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که سازمان ملل درباره این ارتباط بین اونروا و حماس تحقیق کند.»

در همان زمان فیلیپه لازارینی گفت که اسرائیل «اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند این نهاد در حملات هولناک هفتم اکتبر به اسرائیل» در اختیار این سازمان قرار داده است.

لازارینی در بیانیه ای گفت: «باورنکردنی است که می بینیم بودجه آژانس در پاسخ به اتهامات علیه گروه کوچکی از کارمندان به حالت تعلیق درآمده است، آن هم در حالی که آژانس بین المللی در حال پیگیری موضوع است».

وی افزود که بیش از دو میلیون تن برای زنده ماندن وابسته به کمک های آژانس هستند و این تصمیمات عملیات انسانی جاری در غزه را با تهدید مواجه می کند و «فلسطینیان در نوار غزه نیازی به این مجازات جمعی اضافی ندارند».

این در زمانی رخ می دهد که اسکاتلند و آلمان به ۸ کشور دیگر پیوستند که در پی اتهامات رژیم صهیونیستی درباره دست داشتن تعدادی از کارمندان آژانس سازمان ملل متحد در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر تصمیم به تعلیق بودجه خود کردند.

لیست کشورهایی که تا این لحظه کمک مالی به انروا را به حالت تعلیق درآورده‌اند شامل: استرالیا، کانادا، فنلاند، آلمان، ایتالیا، هلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا می‌شود.

اتحادیه اروپا، فرانسه،و جمهوری ایرلند حمایت خود از تحقیق درباره اتهامات مربوطه به اونروا را اعلام کردند، اما با این حال گفته‌اند که تامین مالی برای فعالیت این آژانس در غزه را متوقف نخواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.