کد خبر : 17068
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1402 - 11:23

تعطیلی یک کارخانه سازنده ریز تراشه‌های رایانه‌ای رژیم صهیونیستی بدلیل ادامه جنگ غزه

تعطیلی یک کارخانه سازنده ریز تراشه‌های رایانه‌ای رژیم صهیونیستی بدلیل ادامه جنگ غزه
پیامدهای جنگ غزه و التهاب شدید در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی باعث ،یکی از سرمایه گذاران مشهور رژیم صهیونستی در عرصه فناوری اعلام کرد این مساله با ادامه جنگ غزه و کاهش شدید جمعیت شهر الجلیل مرتبط است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  الجزیره ، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت شرکت اسرائیلی تاور سازنده ریز تراشه های رایانه ای به طور رسمی از بسته شدن کارخانه «فاب ۱» در منطقه «مجدال هعیمک» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

راسل الوانگر، مدیر اجرایی شرکت تاور با اشاره به قدیمی بودن کارخانه فاب یک و  انتشار گزارش های مالی ۲۰۲۳ این شرکت تصریح کرد اگر جریان نقدینگی منفی باشد ادامه کار و فعالیت این شرکت بی فایده خواهد بود و  ما تصمیم گرفتیم قبل از آنکه به بازدهی منفی برسیم؛ آن را تعطیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه  تاور هم اکنون حدود  ۱۵۰۰ کارگر دارد؛ افزود: با وجود تاثیرات منفی بسته شدن فاب یک، هیچ کارمندی اخراج نخواهد شد و کارکنان این شرکت به کارخانه فاب ۲ نقل مکان خواهند کرد.

گزارشها حاکی از آن است که شرکت تاور به دنبال ایجاد یک کارخانه تولید ریز تراشه های کامپیوتری در هند به ارزش ۸ میلیارد دلار است.

این منبع نوشت : این تصمیم شرکت تاور پس از آن اتخاذ شد که  شرکت اینتل تلاش کرد در سال ۲۰۲۲ این شرکت را پس از یک دوره آشفتگی خریداری کند اما به دلیل موانع قانونی این تلاش نافرجام ماند.

ازسوی دیگر ایرئیل مارگالت سرمایه گذار رژیم صهیونیستی در عرصه فناوری با انتشار مطلبی در رزونامه تایمز آو رژیم صهیونیستی، نوشت پیامدهای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر آینده منطقه  الجلیل به عنوان یک مرکز نوآوری و کار و فعالیت که در نزدیکی مرزهای لبنان قرار دارد و توسط تل آویو کنترل می شود، به شدت سایه افکنده است .

به گفته مارگالت، با تداوم جنگ، یاس و ناامیدی اقتصادی در شمال فلسطین اشغالی درحال افزایش است و زیان ها صرفا به جنبه مالی محدود نمی شود  به طوریکه با گذشت  هر ماه  از جنگ ۱۰ درصد از جمعیت الجلیل این منطقه را ترک می کنند که این مساله یک تهدید واقعی به شمار می رود و ممکن است به تعطیلی و توقف کامل این منطقه منجر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.