کد خبر : 19545
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 تیر 1403 - 16:11

تعطیلی نیمی از استان‌های ایران بدلیل افزایش دما و کمبود برق تعطیل اعلام شد

تعطیلی نیمی از استان‌های ایران بدلیل افزایش دما و کمبود برق تعطیل اعلام شد
به دنبال افزایش دمای هوا و تداوم موج گرما در ایران و همزمان با بالا رفتن مصرف برق در این روزها، گزارش‌هایی از تعطیلی چندین استان در روز پنجشنبه ۲۱ تیر منتشر شده است.

به گزارش کلینی نیوز، در حالی که بسیاری از رسانه‌های ایرانی گزارش کردند تعطیلی نیمی از استان‌های ایران «به‌منظور جلوگیری از خاموشی سراسری» صورت گرفته است، شرکت توانیر ارتباط تعطیلی با کمبود برق را رد کرده است.

شرکت توانیر در روزهای گذشته در چند استان برای مشترکان برق پیامک هشدار فرستاد.

این شرکت امروز اما در بیانیه‌ای گفته است «تعطیلی ادارات نامبرده در روز پنجشنبه که یک روز نیمه تعطیل محسوب میشود به درخواست وزارت نیرو و یا شرکت توانیر نبوده و ارتباطی به ناترازی و کمبود تولید برق ندارد.»

با این حال از طرف توانیر استان تهران در آستانه هشدار مصرف اعلام شده است.

مصرف برق کشور در روز سه‌شنبه به ۷۷ هزار مگاوات رسیده و با توجه به پیش‌بینی افزایش دما، احتمال می‌رود که روند مصرف برق همچنان صعودی باشد. در روزهای گذشته، رکوردشکنی مصرف برق منجر به قحطی و خاموش در برخی مناطق ایران شده بود. در راستای جلوگیری از این قحطی‌ها و تداوم خاموشی‌ها، ادارات این ۱۳ استان تعطیل اعلام شده‌اند تا از این طریق کسری تولید برق نسبت به مصرف آن جبران شود.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، استان‌های سمنان، زنجان، خوزستان، قم، بوشهر، مرکزی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، خراسان جنوبی، لرستان در روز پنجشنبه به دلیل کمبود برق تعطیل هستند.

اداره‌کل هواشناسی استان خوزستان خبر داد که در آینده و تا روز شنبه دمای این استان به مرز ۵۰ درجه و بالاتر خواهد رسید. استانداری این استان هم اعلام کرد که «به منظور پایداری شبکه برق» فعالیت کلیه ادارات و دانشگاه‌ها در روز شنبه ۲۳ تیرماه به صورت دورکاری خواهد بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.