کد خبر : 10918
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402 - 8:09

تعطیلی فعالیت بخش فارسی رادیو بی‌بی‌سی

تعطیلی فعالیت بخش فارسی رادیو بی‌بی‌سی
طارق کفاله، مدیر بخش زبان‌های خارجی بی‌بی‌سی، پایان فعالیت رادیوی فارسی را «تصمیم‌ استراتژیک سخت» برای مقابله با مشکلات مالی این سازمان توصیف کرده است.

به گزارش کلینی نیوز، آقای کفاله، که سه‌شنبه‌ با برنامه ۶۰ دقیقه تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، تعطیل کردن ‌رادیوی فارسی این شبکه پس از ۸۲ سال را «تصمیم سخت» دانست.

آقای کفاله هزینه سالانه رادیوی فارسی بی‌بی‌سی را بین یک تا یک و نیم میلیون پوند عنوان کرد.

او در پاسخ به سوال رعنا رحیم پور درباره تاثیر احتمالی مسایل سیاسی در تعطیلی رادیوی فارسی بی‌بی‌سی گفت:‌ «هیچ دلیل سیاسی وجود ندارد. این تصمیمی استراتژیک و مالی است. بی‌بی‌سی دچار تنگنای مالی شدید است. منظورم از تصمیم استراتژیک این است که در آینده بودجه‌مان را کجا استفاده کنیم که بیشترین تاثیر را داشته باشد.»

 رادیو بی بی سی فارسی وابسته به دولت انگلستان در ۸۲ سال فعالیت خبرپراکنی، نقشی تاثیرگذار در پیاده سازی طراحی‌های استعمار علیه ملت ایران داشت.

یکی از پررنگ‌ترین مقاطع اثرگذاری این رادیو مربوط به کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت ملی دکتر مصدق است.

این رادیو همچنین در سال‌های پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران فعالیت علیه ملت ایران را ادامه داد.

به گفته آقای کفاله، یک میلیون نفر مخاطب هفتگی رادیوی فارسی بودند .

آخرین برنامه رادیوی فارسی بی‌بی‌سی یکشنبه گذشته پخش شد.

پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» پارسال اعلام کرده بود که سرویس جهانی بی‌بی‌سی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «هزینه‌های بالا و تامین منابع مالی برای مجوزهای ثابت و نقدی منجر به انتخاب‌های دشواری شده است».

شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی همچنین اعلام کرد که هم‌زمان با تعطیل شدن شبکه‌های رادیویی به زبان‌های عربی و فارسی، سرویس جهانی آن صدها کارمند خود را در سراسر دنیا اخراج خواهد کرد.

سرویس جهانی بی‌بی‌سی در ادامه بیانیه‌ خود افزود: بر اساس طرح در نظر گرفته شده برای تعدیل نیرو و تعطیلی رادیوهای بی‌بی‌سی عربی و بی‌بی‌سی فارسی، تاکنون ۳۸۲ نفر از کارکنان اخراج شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.