کد خبر : 4362
تاریخ انتشار : جمعه 6 خرداد 1401 - 16:08

تعرض جنسی به آواتار کاربر زن در پلتفرم واقعیت مجازی متا

تعرض جنسی به آواتار کاربر زن در پلتفرم واقعیت مجازی متا
شرکت متا نام جدید فیسبوک است. این شرکت برای تغییر وجهه خود به عنوان یک شبکه اجتماعی نام تجاری‌اش را اکتبر سال گذشته تغییر داد.

به گزراش کلینی نیوز به نقل از بی بی سی، ‘هورایزن وردز’یک بازی رایگان است که در حال حاضر برای افراد بالای ۱۸ سال در آمریکا و کانادا در دسترس است.

شرکت متا نام جدید فیسبوک است. این شرکت برای تغییر وجهه خود به عنوان یک شبکه اجتماعی نام تجاری‌اش را اکتبر سال گذشته تغییر داد.

سازمان مدنی سام‌آوآس (SumOfUs)، که این محقق برای آن کار می‌کند، می‌گوید تعرض جنسی به این فرد نشان می‌دهد متا به برنامه‌های بهتری برای کاهش آسیب‌ها در متاورس نیاز دارد. این سازمان در زمینه پاسخگو کردن شرکت‌ها در مورد مسائلی مانند تغییرات آب و هوا، حقوق کارگران، تبعیض، حقوق بشر و فساد فعالیت می‌کند.

در متاورس، به‌جای استفاده از کامپیوتر با یک هدست واقعیت مجازی، وارد دنیایی می‌شوند که فرد را به انواع فضاهای مجازی متصل می‌کند.

متا به بی‌بی‌سی گفت ‘هورایزن وردز’ تعدادی ابزار ایمنی موجود است که به کاربران برای داشتن “تجربه‌ای مثبت” کمک می‌کند.

از متاورس می‌توان برای همه‌چیز مانند کار، بازی، کنسرت، سینمای رفتن یا معاشرت‌های عادی استفاده کرد.

یکی از سخنگویان این شرکت، با اشاره به اینکه متا هنوز گزارش کامل سام‌آوآس را ندیده است، به بی‌بی‌سی گفت این شرکت می‌خواهد همه در’هورایزن وردز’ به ابزار ایمنی دسترسی داشته باشند “و به ما در تحقیق و اتخاذ اقدامات عملی کمک کنند”.

آواتارها در پلتفرم ‘هورایزن وردز’ ظاهری ساده و کارتونی دارند.

گروه سام‌آو‌آس می‌گوید که حملات مجازی می‌توانند به شدت آسیب‌زا باشند.

ویکی وایِت، مدیر کمپین‌های این گروه به بی‌بی‌سی گفت: “این ماجرای مجازی هم‌چنان مهم است، هم‌چنان تأثیر واقعی بر کاربران دارد.”

[su_note]از میان بخش‌هایی از متاورس که در حال حاضر وجود دارد، فقط برخی – مانند ‘هورایزن وردز’ – متعلق به متا هستند. با این حال، این شرکت از این ایده پشتیبانی کرده است، میلیاردها دلار برای توسعه این مفهوم سرمایه‌گذاری کرده و قصد دارد هزاران کارمند را برای کار روی آن استخدام کند.[/su_note]

خانم وایِت گفت محققی که مورد حمله قرار گرفته بود “هم شوکه شده بود و هم فکر می‌کرد این بدن واقعی او نیست (که مورد آزار قرار گرفته) و فقط یک آواتار است. و در عین حال بر این باور بود که این تحقیق بسیار مهمی است و باید این اتفاق را ضبط کنم.”

بی‌بی‌سی برخی از این فیلم‌ها را دیده است. چون آواتار این محقق فیلم‌ها را گرفته، او در این فیلم‌ها دیده نمی‌شود اما دو آواتار مرد در اتاق هستند که یکی از آنها در حال تماشا است و دیگری بسیار نزدیک به او به نظر می‌رسد. این دو سخنان زننده‌ای می‌گویند و مجازاً یک بطری نوشیدنی را با هم می‌نوشند.

متاورس فضای واحدی نیست

هیچ تعریف یکسانی از متاورس وجود ندارد و طرفداران آن اذعان دارند که این یک ایده در حال پیشرفت است.

متاورس از چندین فناوری مختلف که از قبل موجود بوده است، از جمله واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده می‌کند.

متاورس یک فضای واحد نیست و می‌گویند بسیاری از محیط‌های مجازی سه بعدی مختلف – از جمله بازی‌های موجود و جهان‌های مجازی – بخشی از آن هستند.

از میان بخش‌هایی از متاورس که در حال حاضر وجود دارد، فقط برخی – مانند ‘هورایزن وردز’ – متعلق به متا هستند. با این حال، این شرکت از این ایده پشتیبانی کرده است، میلیاردها دلار برای توسعه این مفهوم سرمایه‌گذاری کرده و قصد دارد هزاران کارمند را برای کار روی آن استخدام کند.

مرزهای شخصی

گزارش‌های قبلی از حملات مجازی به آواتارها و رفتار نامناسب “عجیب و غریب”، متا را بر آن داشت تا در ماه فوریه محافظ‌های جدیدی را در دنیای مجازی خود معرفی کند.

‘حریم شخصی’ مانع از نزدیک شدن آواتارها بیش از یک فاصله تعیین شده از یکدیگر می‌شود و جلوگیری از این تعاملات ناخواسته را آسان‌تر می‌کند.

متا گفت ‘حریم شخصی’ مانع از “تهاجم دیگران به فضای شخصی آواتار افراد” می‌شود.

“اگر کسی بخواهد وارد ‘حریم شخصی’ شما شود، این سیستم، حرکت رو به جلوی او را هنگام رسیدن به مرز متوقف می‌کند.”

به گفته متا، تنظیمات پیش‌فرض ‘حریم شخصی’ تقریباً ۱.۲ متر فاصله مجازی بین اوتار شما و افرادی است که در لیست دوستان شما نیستند.

این شرکت می‌گوید راه‌های مختلفی را نیز برای مسدود کردن و گزارش دادن کاربران فراهم می‌کند.

به گفته سام‌آوآس این محقق “تشویق” شده بود تا ویژگی ‘مرز شخصی’ را غیرفعال کند.

این گروه ادعا می‌کند که این محقق همچنین شاهد توهین‌های دگرباش‌هراسانه و خشونت مجازی با اسلحه بوده است.

اقدام سهامداران

گروه سام‌آوآس از گروه کوچکی از سهامداران متاورس درخواست کرده است که این شرکت یک ارزیابی از ریسک تأثیرات حقوق‌بشری انجام دهد.

این گروه همچنین از پست وبلاگ اخیر نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، انتقاد کرد.

او در این پست وبلاگی نوشته بود: “ما یک مدیر میخانه را مسئول نظارت بر گفتگوهایی که در میخانه او اتفاق می‌افتد نمی‌دانیم، انگار که باید بالای میز شما بایستد، با دقت به صحبت‌های شما گوش دهد، و اگر چیزهایی را شنید که دوست نداشت، شما را ساکت کند.”

خانم وایِت می‌گوید متا باید همین حالا برای حل مشکلات وارد عمل شود: “به‌جای اینکه فیس‌بوک با شتاب به ساخت متاورس رو بیاورد، می‌گوییم نگاه کنید، باید درنگ کنید و همه‌ آسیب‌هایی را که در پلتفرم‌تان رخ می‌دهند ببینید و تازه از پس همین‌ها هم بر نمی‌آیید.”

“بیایید آسیب‌هایی را که در متاورس هستند، تکرار و بازآفرینی نکنیم. ما در اینجا به یک برنامه بهتر در مورد چگونگی کاهش آسیب‌های آنلاین در متاورس نیاز داریم.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.