کد خبر : 14320
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 8:40

تعداد جانباختگان زلزله غرب افغانستان به بیش از دو هزار نفر رسید

تعداد جانباختگان زلزله غرب افغانستان به بیش از دو هزار نفر رسید
سخنگوی دولت طالبان روز یکشنبه اعلام کرد که تعداد جانباختگان زمین‌لرزه‌های شدیدی که روز شنبه غرب افغانستان را به لرزه در آورد به بیش از ۲۰۶۰ نفر رسیده است.

به گزارش کلینی نیوز، سازمان ملل اعلام کرده است که همزمان با ادامه عملیات جستجو و نجات و با توجه به گزارش‌های واصله مبنی بر محبوس ماندن برخی افراد زیر آوار ساختمان‌های فروریخته، شمار تلفات همچنان رو به افزایش خواهد داشت.

عبدالوحید رایان، سخنگوی وزارت فرهنگ و اطلاعات خبر داد که تلفات زمین لرزه هرات بیشتر از آن چیزی است که در ابتدا گزارش شده بود. وی ضمن درخواست کمک فوری گفت که حدود شش روستا به کلی ویران شده و صدها نفر در زیر آوارها مدفون شده‌اند.

در آمارهای به‌روز شده در صبح یکشنبه،گ تعداد ۴۶۵ خانه تخریب شده و ۱۳۵ خانه دیگر آسیب دیده‌اند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر روز شنبه بخش‌هایی از ولایت هرات را به لرزه درآورد. بنا بر اعلام مرکز زمین شناسی ایالات متحده آمریکا کانون این زمین‌لرزه در حدود ۴۰ کیلومتری شمال غرب شهر هرات بوده است. پس از آن نیز سه پس‌لرزه بسیار قوی به بزرگی ۶.۲ ریشتر، ۵.۹ ریشتر و ۵.۵ ریشتر و همچنین چندین تکان‌ ضعیف‌تر نیز به وقوع پیوست.

ویدئوهای موجود در شبکه‌های اجتماعی صدها نفر را در خیابان‌ها در بیرون از خانه‌ها و ادارات در شهر هرات نشان می‌دهد.

ولایت هرات با ایران هم مرز است. به گزارش رسانه‌های ایران، شدت زمین‌لرزه‌های چندگانه روز شنبه (۱۵ مهرماه) در بخش‌هایی از ایران همچون در مشهد و شهرهایی از استان خراسان جنوبی نیز احساس شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.