کد خبر : 20023
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1403 - 9:01

تظاهرات گسترده در استانبول در محکومیت ترور شهید هنیه

تظاهرات گسترده در استانبول در محکومیت ترور شهید هنیه
ده ها هزار نفر در استانبول با فراخوانی انجمن های مردمی گردهم آمده و در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس براثر حمله تروریستی راهپیمایی کردند.

به گزارش کلینی نیوز، پایگاه خبری الجزیره گزارش داد که حامیان فلسطین با تجمع مقابل مسجد آیا صوفیا در کارزار موسوم به «آخرین ندای شهید هنیه» شرکت کردند.

ده‌ها هزار نفر از مردم ترکیه با تجمع مقابل مسجد «ایا صوفیا» در شهر استانبول به « ندای اخیر شهید اسماعیل هنیه» در یاری مردم غزه و اسرای فلسطینی در روز سوم آگوست لبیک گفتند.

دفتر سیاسی جنبش حماس در کانال تلگرامی ای جنبش اعلام کرد که شهید  اسماعیل هنیه  دو روز پیش از ترور به حامیان مقاومت در پیامی روز سوم آگوست را روز ملی وجهانی یاری غزه و اسرا نامیده بود و در این بیانیه، هنیه خواستار مشارکت گسترده حامیان مقاومت در سرتاسر دنیا برای نصرت غزه شده بود.

تظاهرکنندگان در مقابل مسحد آیا صوفیا با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و ترکیه و نمادهای فلسطینی شعارهایی درباره آزادی فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها سر دادند.

مردم خشمگین ترکیه در استانبول با شعارهایی ازجمله «آزادی فلسطین از نهر تا بحر»، «آمریکا قاتل است و از فلسطین بیرون روید»، «اسرائیل قاتل از فلسطین خارج شو» و «جان ما فدای الاقصی» و «درود بر حماس و مقاومت» خواستار همبستگی مردم دنیا در مقابله با جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.