کد خبر : 14962
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 8:28

تظاهرات هزاران نفر در واشنگتن در حمایت از آتش بس در غزه

تظاهرات هزاران نفر در واشنگتن در حمایت از آتش بس در غزه
هزاران نفر در واشنگتن، پایتخت آمریکا با برگزاری تظاهرات خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و توقف کمک‌های ایالات متحده به اسرائیل شدند.

به گزارش کلینی نیوز، خبرگزاری «آناتولی» ترکیه با انتشار یک فیلم از این تجمع نوشت: هزاران نفر در واشنگتن، پایتخت آمریکا با برگزاری تظاهرات، خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و توقف کمک‌های ایالات متحده به اسرائیل شدند.

در این تظاهرات، هزاران نفر حضور یافته و با حمل پرچم فلسطین و پلاکاردهای حمایت از فلسطین، خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شدند.

در این تظاهرات که گروه‌های یهودی حامی صلح نیز حضور داشتند، همچنین از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته شد تا کمک‌های ایالات متحده به اسرائیل را متوقف کند.

به گزارش “یو اس‌ای تودی”, تظاهرات در میدان آزادی واشنگتن که در فاصله کوتاهی از کاخ سفید قرار دارد, جدیدترین اعتراض در سراسر جهان برای پایان دادن به بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی است.

در ساعت ۱۴:۳۰ به وقت آمریکا، خیابان پنسیلوانیا و دیگر خیابان‌های اطراف آن مملو از تظاهرکنندگان بود. سازمان دهندگان گفتند که ۴۰ اتوبوس حامل شرکت کنندگان به دلیل بسته شدن خیابان‌ها نتوانستند به میدان برسند و حامیان این راهپیمایی با پای پیاده درحال نزدیک شدن به این میدان هستند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی جمعیت معترضان شامل کودکان, زنان, و مردان از جوامع مختلف آمریکا بود. بسیاری از آن‌ها تابلوهایی را در دست داشتند که خواستار پایان دادن به جنگ در غزه بودند و برخی آرمان فلسطین را با دیگر رویدادهای جهان مرتبط می‌کردند. بر روی برخی پلاکاردها نوشته شده بود: “از فلسطین تا مکزیک، این دیوارهای مرزی باید برداشته شوند. ”

ابراهیم هوپر، سخنگوی شورای روابط آمریکایی-اسلامی گفت: هدف اصلی همه در حال حاضر آتش بس است. بدون آتش بس نمی‌توان کاری انجام داد. بدون آتش بس امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه, مداوای مجروحان و حتی خارج کردن و دفن اجساد وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هیچ چیز نباید مانع آتش بس بشردوستانه شود.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.