کد خبر : 20019
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1403 - 8:25

تظاهرات هزاران نفر در آنکارا در محکومیت ترور شهید هنیه

تظاهرات هزاران نفر در آنکارا در محکومیت ترور شهید هنیه
در این اجتماع مردمی در مقابل سفارت آمریکا عبدالسلام هنیه، پسر ارشد اسماعیل هنیه از قطر و از طریق تماس تلفنی برای حاضران سخنرانی کرد.

به گزارش کلینی نیوز،  ده‌ها هزار نفر از مردم ترکیه با اجتماع در مقابل سفارت آمریکا در آنکارا علیه  رژیم صهیونیستی شعار داده و حمایت آمریکا از این رژیم را محکوم کردند.

این سیل بزرگ مردمی روز شنبه بعد از نماز عشاء در مقابل مسجدی در منطقۀ چوکور انبار آنکارا اجتماع کرده و سپس به طرف سفارت آمریکا راهپیمایی و ضمن سر دادن شعار‌هایی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا انزجار خود را آنان به علت کشتار مردم غزه و ترور  اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کردند.

در آغاز اجتماع مردمی در مقابل سفارت آمریکا در آنکارا آیاتی از کلام الله مجید قرائت و سپس عبدالسلام هنیه، پسر ارشد اسماعیل هنیه از قطر و از طریق تماس تلفنی برای حاضران سخنرانی کرد.

اجتماع کنندگان در پی سخنان عبدالسلام هنیه یکصدا خواستار اعزام سربازان ترکیه به غزه شدند.

مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، زنده باد فلسطین، آمریکا قاتل است، دستان رژیم صهیونیستی آغشته به خون کودکان است، الله اکبر و لااله الاالله، از جمله شعار‌هایی بود که شهروندان آنکارایی در این تظاهرات عظیم سر می‌دادند.

روز گذشته نیز که از سوی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه بدلیل شهادت اسماعیل هنیه یک روز عزای عمومی اعلام شده بود در تمام مساجد این کشور بعد از نماز ظهر برای این شهید نماز میت غیابی اقامه شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.