کد خبر : 15971
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 12:44

تظاهرات در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو پس از هشتاد و پنجمین روز جنگ با حماس

تظاهرات در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو پس از هشتاد و پنجمین روز جنگ با حماس
در هشتاد و پنجمین روز آغاز درگیری‌ها میان  رزیم صهیونیستی و حماس هزاران نفر از شهروندان اسرائیل در تظاهراتی در تل‌آویو خواهان برکناری بنیامین نتانیاهو از نخست وزیری شدند.

به گزارش کلینی نیوز، همزمان با نشست رسانه‌ای نتانیاهو هزاران نفر در تظاهراتی در تل‌آویو خواهان برکناری او شدند. جمعیت همچنین با شعارهایی خواهان به خانه برگشتن گروگان‌های اسرائیلی حماس شدند.

به گزارش بی بی سی به نقل از روزنامه هاآرتص، سرلشکر گای زور، یکی از سخنرانان این تجمع، گفت: «از خودم می‌پرسم که چرا الان اعتراض کنیم؟ زمانی که جنگ در جریان است و سربازانمان در جبهه هستند؟ جوابش برایم ساده است: مسئولیت ما در قبال نسل بعدی است. کسی که ما را تضعیف کرده و به پای مصلحت سیاسی و عشق خود به قدرت قربانی کرده شایستگی راهبری ما به پیروزی را ندارد.»

او بنیامین نتانیاهو و اطرافیانش را متهم کرد که «به دمیدن در آتش درگیری با ماشین سمی خود ادامه می‌دهند.»

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز بمباران این منطقه بعد از حملات ۷ اکتبر حماس تا الان دست کم ۲۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

ریچارد برنان، مدیر منطقه‌ای برنامه‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی می‌گوید آمار اعلام‌شده از تلفات غزه را قابل اعتماد می‌داند.

۲۰ هزار کشته معادل حدود یک درصد از جمعیت ۲/۲ میلیون نفری نوار غزه است.

بر اساس برآورد اطلاعاتی آمریکا که شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره آن گزارش داده، از زمان آغاز جنگ تا اوایل ماه دسامبر، اسرائیل بیش از ۲۹ هزار بمب روی غزه ریخته که بین ۴۰ تا ۴۵ درصد از آنها هدایت‌پذیر نبوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.