کد خبر : 9370
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آذر 1401 - 20:05

حمیدرضا صیدمحمدی

تصویب قطعنامه ضدایرانی توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل

تصویب قطعنامه ضدایرانی توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه ضدایرانی درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده را به تصویب رساند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از ایسنا، ساعاتی پیش قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل با ۲۵ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع به تصویب رسید.

آرژانتین، بنین، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، گابن، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونته‌نگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، جمهوری کره، سومالی، اوکراین، انگلیس و آمریکا به قطعنامه ضدایرانی رای مثبت دادند.

کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات متحده عربی و ازبسکتان رای ممتنع به این قطعنامه دادند و ارمنستان، چین، کوبا، اریتره، پاکستان و ونزوئلا مخالفت خود با این قطعنامه را ابراز کردند.

 

✅ توئیت امیرعبداللهیان درباره استفاده ریاکارانه آلمان و دیگر فرصت طلبان از ساز و کارهای « حقوق بشر»

توئیت امیرعبداللهیان

? رژیم برلین، به‌عنوان تامین‌کننده اصلی سلاح شیمایی صدام بر علیه مردم ایران و دیگر فرصت طلبان، سال‌هاست با تحریم‌های ناعادلانه و غیرانسانی خود، نقض گسترده حقوق بشر را انجام داده‌اند.

?اکنون آن‌ها ریاکارانه از سازوکارهای “حقوق بشر” سوء استفاده می کنند تا بیشتر از قبل اقدامات ضدحقوق بشری را علیه مردم ما انجام دهند، و همه اینها به نام “همبستگی” دروغین با ایرانیان.

?شرم آور تر آنکه، این کار را برای بازی های بیمقدار داخلی خود انجام می دهند. این کشورها باید بدانند ایران مقتدر، متعهد به حقوق بشر بوده اما اجازه دخالت هیچ کشوری در امور داخلی خود را نمیدهد.

نماینده ایران خطاب به وزیر خارجه آلمان: به وضعیت معترضان در خیابان‌های آلمان بپردازید

نماینده ایران در نشست شورای حقوق بشر به وزیر خارجه آلمان توصیه کرد که توجه خود را به هزاران معترض مسالمت آمیز در خیابان‌های کشورش معطوف کند که با خشونت پلیس سرکوب می‌شوند و افزود: آلمان صلاحیت صحبت در مورد حقوق زنان و دختران ایرانی را ندارد.

ایران قطعنامه نشست شورای حقوق بشر را که مبتنی بر فریب و دروغ است، قویاً رد می‌کند و آن را یک حرکت سیاسی می‌داند که مصداق صریح تلاش برای سوءاستفاده از شورای حقوق بشر به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف کوته بینانه توسط برخی از مدعیان حقوق بشر است.

وزارت امور خارجه قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر را مردود دانست

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، آن را اقدام ضدایرانی گروه معدودی از کشورهای غربی در تحمیل قطعنامه ای ضدایرانی به شورای حقوق بشر را قویا محکوم می کند.

این بیانیه می افزاید: مایه تأسف بسیار است که شورای حقوق بشر برای تأمین منافع کوتاه مدت تعداد معدودی از کشورها یک بار دیگر مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

دولت آلمان و برخی از دولت های غربی سهیم در ارائه این قطعنامه، بر مبنای محاسبات اشتباه و تحت فشار لابی های سیاسی خاص و خبرسازی های دروغین برخی رسانه های معلوم الحال ضدایرانی، دچار خطای راهبردی شده و گذر زمان نشان خواهد داد این کوته نگری سیاسی به ضرر منافع آنها تمام خواهد شد.

متأسفانه هم زمان با اغتشاشات اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران، دروغ پردازی ها، اطلاعات نادرست و فضاسازی های رسانه ای توسط رسانه های خارجی دروغ پرداز و مروج اغتشاش و ترور نیز، بصورت بی سابقه و هدفمندی شکل گرفت و به قطعه ای مهم از جنگ ترکیبی علیه ایران تبدیل شد.

قطعنامه ای که در ژنو علیه ایران به تصویب رسید، نتیجه مستقیم بکارگیری اطلاعات نادرست برای پیش بردن اهداف ضدایرانی چند کشور معدود غربی در مجامع بین المللی است.

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.