کد خبر : 15191
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 9:35

تصویب بودجه آمریکا بدون تخصیص کمک به رژیم صهیونیستی اسرائیل

تصویب بودجه آمریکا بدون تخصیص کمک به رژیم صهیونیستی اسرائیل
کنگره پنج‌شنبه 25 آبان، تعطیلی دو هفته‌ای خود را بدون موافقت با ارائه کمک‌های اضطراری به اسرائیل و اوکراین، اعلام کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، این در حالی است که بحث‌های داغی میان قانونگذاران در مورد سیاست مهاجرت و مخالفت تعدادی از جمهوری خواهان با تداوم حمایت از کی‌یف در جنگ علیه روسیه، در جریان است.

طرفداران حمایت نظامی خارجی، امیدوار بودند که این حمایت‌ها مشمول قانون هزینه‌های موقت شود که بایدن ماه گذشته، خواستار تصویب آن را از سوی کنگره شد.

حذف حمایت نظامی خارجی از لایحه هزینه‌ها، نگرانی از عدم تصویب هرگونه بودجه تخصیصی برای کی‌یف را ایجاد کرد؛ به‌ویژه پس ازاین که مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری‌خواهان در این ماه، لایحه‌ای را تصویب کرد که ارائه کمک فقط به اسرائیل و نه اوکراین را شامل می‌شود.

 یک منبع آگاه به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت که شامل ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین و تکمیل ذخایر حیاتی آمریکا، ۱۴ میلیارد دلار برای اسرائیل، ۱۰ میلیارد دلار است.

اسرائیل از ۷ اکتبر گذشته و در پاسخ به حمله غافلگیرانه «حماس»، به‌طور بی‌وقفه با محاصره کامل نوار غزه از جمله قطع برق، سوخت، آب و غذا، ساکنان آن را تحت شدیدترین حملات و بمباران قرار داده و تاکنون با ادامه کشتار غیرنظامیان بیش از ۱۲ هزار نفر اغلب از میان کودکان و زنان را کشته و بیش از ۳۰ هزار غیرنظامی دیگر را زخمی کرده است که بیش از ۷۵ درصد از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

اسرائیل با نقض قوانین جنگ و قانون بین‌المللی انسانی علاوه بر هدف گرفتن زیرساخت‌ها از جمله مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های پناهندگان و مراکز امدادرسانی در این باریکه، همچنین با تهدید ساکنان غزه صدها هزار نفر از آنها را به اجبار از شمال به جنوب نوار غزه کوچانده است.

از سویی نظرسنجی این هفته «رویترز» و «ایپسوس» نشان داد که ۴۱ درصد آمریکایی‌ها از ارسال سلاح به اوکراین حمایت و ۳۲ درصد، مخالف آن هستند درحالی بقیه گفتند، مطمئن نیستند.

همین نظرسنجی نشان داد که حمایت مردم آمریکا از اسرائیل کاهش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.