کد خبر : 20052
تاریخ انتشار : جمعه 12 مرداد 1403 - 10:58

ترکیه شبکه اجتماعی اینستاگرام را مسدود کرد

ترکیه شبکه اجتماعی اینستاگرام را مسدود کرد
پس از انتقاد یک مقام دولت ترکیه از "مسدودسازی پست‌های تسلیت شهادت اسماعیل هنیه"در شبکه اجتماعی اینستاگرام، این شبکه با دەها میلیون‌کاربر در این کشور فیلتر شد.

به گزارش کلینی نیوز، بر ا‌ساس گزارش خبرگزاری‌های ترکیه، شبکه اجتماعی اینستاگرام در این کشور از صبح روز جمعه ١٢ مرداد (دوم آگوست)، مسدود شدە و دسترسی بە آن برای کاربران مقدور نیست.

این اقدام پس از آن صورت می‌پذیرد کە مدیر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، تصمیم اینستاگرام برای مسدودسازی پست‌های تسلیت شهادت اسماعیل هنیه را مورد انتقاد قرار داد.

اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه (BTK)، بدون ارائە توضیحی در مورد علت این تصمیم و زمان رفع فیلتر، با انتشار یک پیام در وبسایت خود بە تائید مسدودسازی اینستاگرام بسنده کردە است.

در همین حال اکرم امام‌اوغلو شهردار استانبول و از رهبران مخالفان دولت ترکیه در یک کنفرانس خبری حاضر شد و بە مسدودسازی اینستاگرام واکنش نشان داد.

پیشتر فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات رجب‌ طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه مسدودکردن پست‌های تسلیت برای اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس، توسط پلتفرم متا را مورد انتقاد قرار و در این مورد گفت بود: «این اقدام به بیان ساده و شفاف یعنی سانسور.»

متا، شرکت مادر اینستاگرام هنوز هیچ‌گونه موضع‌گیری درباره مسدودسازی این شبکە اجتماعی محبوب در ترکیه نکرده است.

آنکارا از روزهای آغازین جنگ غزه موضعی سرسختانه در حمایت از فلسطینیان اتخاد کرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و دیگر مقام‌های ترکیه ترور اسماعیل هنیه را به شدت محکوم کرده و برخی اسرائیل را عامل آن دانسته‌اند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.