کد خبر : 8789
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آبان 1401 - 22:18

تدابیر ویژه برای افزایش امنیت انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا

تدابیر ویژه برای افزایش امنیت انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا
میلیون‌ها آمریکایی برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور که تعیین می‌کند کدام حزب سیاسی در آمریکا کنترل کنگره، یعنی دو مجلس ایالات متحده (مجلس سنا و مجلس نمایندگان) را در دو سال آینده در اختیار خواهد داشت، آماده می‌‌شوند.

به گزارش کلینی نیوز، در چنین شرایطی مقامات فدرال، ایالتی، و محلی بسیج شده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که حضور در این فرایند دموکراتیک برای تمامی شرکت‌کنندگان ایمن است.

به گزارش صدای آمریکا، این در حالی است که برخی کارکنان حوزه‌های انتخاباتی در آمریکا از تلاش‌هایی که برای ارعاب آنها صورت گرفته است، از جمله تهدید به مرگ، خبر می‌دهند.

این موضوع با توجه به این که هنوز این کشور با عواقب ناشی از حمله به کنگره آمریکا در ششم‌ ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) درگیر است، اهمیت دارد. این حمله در جریان فرآیند تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده در کنگره صورت گرفت.

به همین دلیل امنیت انتخابات این دوره، یکی از نکاتی که است مورد توجه رأی‌دهندگان قرار دارد.

لیزا واتکینز، از ساکنان شهرستان «فرفکس» در ایالت ویرجینیا، می‌گوید: «من نگران افرادی هستم که سعی می کنند به رأی‌دهندگان یا افرادی که در حوزه‌های انتخاباتی کار می‌کنند، آسیب بزنند.»

به گفته این شهروند آمریکایی که اخیرا برای رأی دادن ثبت نام کرده است، هرگونه خشونتی در روز انتخابات یا پس از آن تهدیدی برای دموکراسی آمریکایی خواهد بود. لیزا واتکینز امیدوار است که مشکلی در حوزه‌های انتخاباتی رخ ندهد.

انتخابات میان‌دوره‌ای هشتم نوامبر، نخستین انتخابات سراسری آمریکا از هنگام رقابت‌ انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت، پیروزی جو بایدن را هم در دادگاه و هم به طرق دیگر به چالش کشید.

این یکی از پرآشوب‌ترین دوره‌های تاریخ سیاسی مدرن آمریکا بود که با حمله مرگبار به کنگره ایالات متحده همراه شد.

حتی تا همین امروز هم برخی از آمریکایی‌ها می‌گویند که به باور آنها جو بایدن یک رئیس جمهور غیرقانونی است. اما «این باور دروغ» می‌تواند در رقابت‌های میان‌دوره‌ای به مشکلات دامن بزند.

کارزارهای اطلاعات نادرست داخلی و تهدیدهای داخلی برای کارکنان نظرسنجی، نگرانی‌های عمده پیش روی انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا است.

دولت آمریکا قرار است این هفته، پیش از برگزاری انتخابات نوامبر، هشداری درباره تهدیدات علیه انتخابات میان‌دوره‌ای در این کشور صادر کند.

به نوشته نشریه پولیتیکو، بولتن اطلاعات داخلی انتخابات جزئیاتی در مورد تهدیدات سایبری چین و روسیه و همچنین تهدیدات فیزیکی احتمالی برای مقامات انتخابات در سراسر کشور ارائه خواهد کرد.

جمهوری‌خواهان تلاش دارند در انتخابات میان‌دوره‌ای، کنترل سنا و مجلس نمایندگان را از دست دموکرات‌ها درآورند.

نمایندگان آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌ها پرسش‌هایی را در این باره با وزارت امنیت داخلی مطرح کردند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

 

دو مقام ارشد ایالات متحده هفته گذشته به رویترز گفتند که کارزارهای اطلاعات نادرست داخلی و تهدیدهای داخلی برای کارکنان نظرسنجی، نگرانی‌های عمده پیش روی انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا است.

یک مقام ایالات متحده گفت: «لفاظی‌های زیادی در مورد خشونت علیه کارکنان انتخابات وجود دارد. بنابراین ما به روشنی می‌‌گوییم که به طور جدی همه این تهدیدها را بررسی می‌کنیم.»

حفظ و حراست از صحت انتخابات در ایالات متحده، به‌ویژه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰، مسأله‌ای بحث‌انگیز است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین از حزب جمهوری‌خواه، همچنان به ادعاهای نادرست خود مبنی بر «تقلب در آرای آن انتخابات توسط دموکرات‌ها» ادامه می‌دهد.

از سال ۲۰۲۰ تاکنون گزارش‌های متعددی از تهدید، آزار و اذیت یا تعرض به کارکنان انتخابات توسط حامیان ترامپ گزارش شده است.

نظرسنجی‌ها نشان داده که اکثریت بالایی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه همچنان باور دارند که ترامپ در آن انتخابات پیروز شده است.

تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و یورش به گنگره آمریکا

پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و شکست دونالد ترامپ در این انتخابات، گروهی عظیم از طرفداران ترامپ در روز ۶ ژانویه ۲۰۲۰، به ساختمان کنگره حمله کرده و آنجا را تصرف کردند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جمهوری خواه ایالات متحده آمریکا ادعا می‌کند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده پیروز شده‌است.

او علی‌رغم وجود شواهد قابل توجه برخلاف آن، ادعاهای زیادی دربارهٔ تقلب گسترده ناشی از رای‌گیری پستی را مطرح کرده‌است.

نپذیرفتن نتایج انتخابات و عدم قبول سازوکار قانونی اعتراض به نتایج را رسانه‌های متعددی -در ۶ زانویه ۲۰۲۱ از جمله آتلانتیک، بومرنگ، اکونومیست، فایننشال تایمز، گاردین، نیویورکر، نیویورک تایمز و واشینگتن پست اقدام به کودتا نامیده‌اند. البته ترامپ هم متقابلاً آنها را به دزدیدن آراء مردم کرد.

ترامپ در طی سخنرانی خود به هواداران خود دستور داد تا به سمت پایتخت آمریکا بروند تا اطمینان حاصل شود که انتخابات ۲۰۲۰ منتفی است، متعاقباً گروهی طرفدار ترامپ به کنگره رفتند و سرانجام به ساختمان حمله کردند.

در آن زمان کنگره در جلسه ای بود که شمارش آرا کالج انتخابات را انجام می‌داد و در مورد آن بحث می‌کرد. این جلسه به مخالفت سناتور تد کروز از تگزاس و پائول گوسار، نماینده مجلس از منطقه چهارم کنگره آریزونا، نسبت به شمارش آراء آریزونا در کالج انتخاباتی انجامید.

معترضین به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با شکستن موانع امنیتی توانستند به کاخ کنگره آمریکا وارد شوند، و تالار سنا را اشغال کنند در حالی که نگهبانان برای جلوگیری از ورود معترضین به طبقه تالار مجلس نمایندگان اسلحه‌های مسلح را کشیدند.

سپس چندین ساختمان در مجموعه کاخ کنگره آمریکا ایالات متحده تخلیه شدند و متعاقباً درب‌های ورودی ساختمان‌های مجموعه قفل شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.