کد خبر : 8082
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 شهریور 1401 - 21:24

تجمع مردم سنندج در اعتراض به جان باختن مهسا امینی+فیلم

تجمع مردم سنندج در اعتراض به جان باختن مهسا امینی+فیلم
غروب امروز یکشنبه حدود 500 نفر از مردم سنندج با حضور در پیاده‌راه فردوسی در اعتراض به جان باختن مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز تجمع کردند.

به گزارش کلینی نیوز، روز یکشنبه حدود ۵۰۰ نفر از مردم سنندج با حضور در پیاده‌راه فردوسی در اعتراض به جان باختن مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز تجمع کردند.

صبح دوشنبه نیز در چندشهر کردستان تجمعاتی در اعتراض به جان باختن مهسا امینی برگزار شد، با ورود نیروی انتظامی این تجمعات به پایان رسید. همچنین پلیس در سنندج، دیوان‌دره، سقز و کامیاران برخی از لیدرهای اعتراضات را دستگیر کرد.

گروهک کومله امروز با صدور بیانیه‌ای از اعتراضات حمایت کرد، برخی افراد حاضر در تجمعات از نمادهای گروهک‌های ضد انقلاب در اعتراضات استفاده کردند.

 

گفتگوی خبرنگار فارس با برخی معترضین نشان می دهد که بسیاری از آنها معتقدند مهسا امینی تحت شکنجه فوت کرده است. این افراد عمدتا یا توضیحات پلیس را نشنیده اند یا نسبت به آن قانع نشدند.

در این تجمع برخی از افراد با سر دادن شعارهایی علیه مسئولین کشور تلاش می کردند تجمع را جهت دهی سیاسی کنند.

این افراد شیشه‌های چند خودرو پارک‌شده را شکستند و چند سطل زباله را آتش زدند. با این حال مشخص بود که پلیس بنا دارد با تجمع کنندگان مدارا کند اگرچه در چند مورد برای متفرق کردن جمعیت مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شد.

برخی افراد توسط پلیس بازداشت شدند. در حال حاضر این تجمع پایان یافته است.

مهسا (ژینا) امینی عصر روز سه شنبه ۲۲ شهریور توسط پلیس امنیت اخلاقی برای گذراندن کلاس توجیهی و اخذ تعهد برای رعایت قانون حجاب بازداشت شد.

فیلم‌های دوربین مداربسته پلیس نشان داد ژینا پس از صحبت با یک افسر پلیس دچار حمله قلبی شده و با آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شود.

وی پس از سه روز کما روز جمعه ۲۵ شهریور در بیمارستان کسری جان باخت.

پیکر او در زادگاهش سقز به خاک سپرده شد. بیمارستان علت مرگ مهسا را سکته قلبی و مغزی اعلام کرد.

رسانه های بیگانه در یک هفته گذشته از بیماری آیت الله خامنه ای خبرداده بودند، برخی از رسانه های معاند حتی مرگ رهبر جمهوری اسلامی را نیز اعلام کرده بودند.

این جنگ تبلیغاتی قبل از بازداشت مرحومه مهسا امینی شروع و تا ۲۶ شهیریور که مصادف با اربعین حسینی و همزمان با برگزاری مراسم سالانه آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی که توسط تارنمای پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار  آیت‌الله‌خامنه‌ای در روز ۲۵ شهریور اعلام شد ، از جنگ تبلیغاتی معاندان کاسته شد.

حضور رهبر انقلاب اسلامی در ۲۶ شهریور در مراسم سالروز اربعین حسینی(ع) در حسینه امام خمینی(ره) نقش دشمنان ایران اسلامی در محاسبات برنامه ریزی آینده و استفاده از مرگ مشکوک مهسا امینی را برهم زد و برتمامی شایعات پیرامون بیماری و  فوت رهبر انقلاب ایران پایان داد.

مرگ مهسا امینی، احتمالا پروژه فتنه دیگر از جنس فنته ۱۳۸۸ خواهد بود که کشورهای بیگانه در پشت آن قرار گرفته اند،

شبکه ایران اینترنشنال وابسته به حکومت عربستان سعودی که یک شبکه تلویزیونی خبری فارسی‌زبان با تمرکز بر برنامه‌های سیاسی و اجتماعی ایران و مستقر در لندن است، وظیفه تبلیغات مرگ مهسا امینی را از شبکه خود برعهده دارد و احتمالا در هفته های آتی به تکرار خبرهای حواشی مرگ مهسا امینی ادامه خواهد داد.

پیش بینی می شود مانند فتنه ۱۳۸۸ پروژه کشته‌‌سازی (خیالی) توسط شبکه ایران اینترنشنال وابسته به حکومت وهابی عربستان سعودی انجام پذیرد.

 

تجمع مردم سنندج

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »