کد خبر : 5314
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 10:38

تایید«خرابکاری صنعتی» در سایت پارچین

تایید«خرابکاری صنعتی» در سایت پارچین
: فرمانده دانشگاه امام حسین سپاه با اشاره به شهادت اخیر یک کارمند وزارت دفاع، آن را نتیجه «خرابکاری» توصیف کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه های ایران، محمدرضا حسنی‌آهنگر در پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی، با اشاره به شهادت چند روز قبل یکی از کارمندان وزارت دفاع گفت خطوط تولید ما هدف خرابکاری صنعتی قرار می‌گیرد؛ شهید وزارت دفاع خودش مورد هدف نبود اما تحت تاثیر یک خرابکاری صنعتی قرار گرفت.

هم‌زمان گزارش رسانه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که شامگاه جمعه ۲۷ خرداد یکی از مراکز توسعه موشکی ایران در غرب تهران احتمالا هدف یک حمله دیگر قرار گرفته است.

اشاره فرمانده دانشگاه امام حسین سپاه به حادثه عصر روز ۴ خرداد در یکی از واحد‏‌های تحقیقاتی وزارت دفاع درمنطقه پارچین است که به دنبال آن مهندس احسان قد‌بیگی به شهادت رسید و یکی دیگر از همکاران ایشان دچار جراحت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهید قدبیگی متولد ۱۳۷۳ بود و لیسانس مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف داشت. به دنبال این حادثه روز ۵خرداد روابط عمومی وزارت دفاع با تایید این خبر اعلام کرد عصر روز چهارشنبه (۴خرداد) طی سانحه‌ای که در یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه پارچین به وقوع پیوست،

در این حادثه، مهندس احسان قد‌بیگی به شهادت رسید و یکی دیگر از همکاران وی دچار جراحت شد. وزارت دفاع همچنین اعلام کرد که تحقیقات برای چگونگی و علت این سانحه در دست بررسی است.

روزنامه نیویورک تایمز اما پیش از این، از حمله پهپادهای موسوم به کوادکوپتر به مجتمع نظامی پارچین در شامگاه چهارشنبه ۴ خرداد (۲۵ مه) خبر داده بود.

وزرات دفاع ایران روز پنج‌شنبه ۵ خرداد از بروز “سانحه‌ای” در یکی از واحدهای تحقیقاتی این تأسیسات فناوری موشکی، هسته‌ای و پهپادی خود خبر داد و تأیید کرد که “این سانحه” منجر به کشته شدن یک مهندس به نام احسان قدبیگی و زخمی شدن یکی از همکاران او شده است.

نیویورک تایمز روز جمعه ۶ خرداد با تکیه بر اظهارات سه منبع ایرانی که نامشان فاش نشده نوشت که حمله به این مرکز فوق حساس در حدود ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی پایتخت ایران با پهپادهای انتحاری کوادکوپتر انجام شده است. این روزنامه افزود، تا کنون کسی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته، اما الگوی این حمله یادآور حملات پیشین اسرائیل به تاسیسات ایران و لبنان در کارزاری مخفیانه در سال‌های گذشته بوده است

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.