کد خبر : 16038
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 8:44

تایمز اسرائیل:تل‌آویو در حال مذاکره با کنگو و چند کشور برای پذیرش مهاجران از غزه است

تایمز اسرائیل:تل‌آویو در حال مذاکره با کنگو و چند کشور برای پذیرش مهاجران از غزه است
وزیر اطلاعات اسرائیل : مشکل غزه، تنها مشکل ما نیست. باید جهان از مهاجرت ساکنان غزه، حمایت کند؛ چرا که این تنها راه حلی است که وجود دارد.

به گزارش کلینی نیوز، روزنامه «تایمز اسرائیل»، چهارشنبه ۱۳ دی، از یک منبع موثق در کابینه کوچک نقل کرد، اسرائیل در حال مذاکره با کنگو و چندین کشور برای «پذیرش مهاجران» از نوار غزه است.

این منبع اعلام کرد: «کنگو آماده پذیرش مهاجران است و ما در حال مذاکره با کشورهای دیگر هستیم»، این منبع، نامی از کشورهایی که اسرائیل با آن‌ها در حال مذاکره است، نبرد.

این روزنامه به نقل از گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات اسرائیل، سه‌شنبه ۱۲ دی در کنست گفت: «در پایان جنگ، حماس نابود می‌شود و هیچ کنترلی بر غزه نخواهد داشت و ساکنان غیرنظامی به کمک‌‎های بشردوستانه وابسته خواهند بود. در غزه کاری وجود نخواهد داشت و ۶۰% زمین‌های کشاورزی به مناطق حائل امنیتی تبدیل خواهند شد.»

وی در ادامه گفت: «مشکل غزه، تنها مشکل ما نیست. باید جهان از مهاجرت ساکنان غزه، حمایت کند؛ چرا که این تنها راه حلی است که وجود دارد.»

اسرائیل این جنگ را به تلافبی حمله غافلگیرانه هفت اکتبر حماس و گروه‌های فلسطینی بر پایگاه‌ها و شهرک‌های اسرائیلی، آغاز کرده و هنوز ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.