کد خبر : 19657
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تیر 1403 - 14:06

بیش از ۳۰۰ کشته و مجروح به دنبال باران سیل‌آسا و طوفان در شرق افغانستان

بیش از ۳۰۰ کشته و مجروح به دنبال باران سیل‌آسا و طوفان در شرق افغانستان
مقام‌های محلی در ننگرهار در شرق افغانستان تایید کرده‌اند که دست‌کم ۳۵ نفر در پی بارش شدید باران و طوفان روز دوشنبه، ۲۵ سرطان/تیر در این ولایت جان باختند.

به گزارش کلینی نیوز، سخنگوی والی در ولایت ننگرهار افغانستان به بی‌بی‌سی گفته بر اثر این رویداد طبیعی بیش از ۳۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

مقام‌های محلی گفته‌اند که پنج عضو یک خانواده در میان کشته‌شدگان بودند که بر اثر ریزش سقف خانه شان در ولسوالی سرخ‌رود کشته شدند. گزارش شده که در میان کشته‌شدگان و مجروحان ، زنان و کودکان نیز هستند.

این مقام‌ها همچنین از احتمال افزایش شمار قربانیان و مجروحان خبر داده‌اند.

بیشتر قربانیان و مجروحان این رویداد به بیمارستان‌های محلی انتقال یافته و تصاویر منتشر شده پزشکانی را نشان می‌دهد که در حال رسیدگی به وضعیت زخمیان و مصدومان این حادثه هستند.

ه گفته مقام‌های محلی، بارش شدید باران، طوفان و سیل در شهر جلال‌آباد و چند ولسوالی دیگر این ولایت در کنار تلفات انسانی، باعث تخریب خانه‌ها و محصولات کشاورزی نیز شده است.

گفته شده در برخی مناطق دکل‌/پایه‌های برق و شبکه‌های مخابراتی واژگون شده که سبب قطع شدن برق و اختلال در خدمات مخابراتی در مناطق آسیب‌دیده شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت امارت اسلامی افغانستان در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس، از اقدام برای رسیدگی به قربانیان و نجات مردم خبر داده و گفته که به مقام‌های محلی دستور داده شده تا به خانواده‌های بی‌جا شده، سرپناه غذا و دارو فراهم سازند.

او همچنین افزوده است: «به ارگان‌های نظامی دستور داده شده که بخاطر نجات مردم از همه امکانات دست داشته شان استفاده کنند.»

افغانستان در سال جاری شاهد باران‌های سیل‌آسا و مرگ صدها نفر بر اثر رویدادهای طبیعی بوده است.

سیلاب‌های شدید در ماه مه سال جاری میلادی در این کشور جان صدها نفر را گرفت و بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی را از بین برد. این درحالی‌ست که حدود ۸۰ درصد از جمعیت این کشور برای امرار معاش به کشاورزی وابسته است.

تغییرات آب و هوایی باعث شده که افغانستان به طور غیرمعمولی زمستان بسیار خشک و بهار پربارشی را تجربه کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.