کد خبر : 1255
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1400 - 10:10

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) فشافویه

بیش از ۵۰ درصد افراد تحت پوشش توان کاردارند

بیش از ۵۰ درصد افراد تحت پوشش توان کاردارند
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) فشافویه از ایجاد اشتغال برای مددجویان بخش خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز، در جامعه ای که بر مبنای الگوی اسلامی و مکتب علوی تشکیل شده است، مسلمان نمی تواند در برابر نیازها و گرفتاری های دیگران بی تفاوت باشد. در فرهنگ اسلامی، به نیکی کردن در حق فقیران و دستگیری از نیازمندان، بسیار سفارش شده است. خداوند در قرآن مجید می فرماید: «تا توانی (به خلق) نیکی کن؛ چنان که خدا به تو نیکی کرده است.» احسان و نوع دوستی مردم کشورمان به دلیل پیشینه غنی فرهنگ ایرانی ـ اسلامی آنهاست. از این رو، هر ساله در آستانه تحویل سال نو، مردم ایران با ابتکار کمیته امداد امام خمینی رحمه الله و صدا و سیمای جمهوری اسلامی، بخشی از اموال خود را در راه خدا انفاق و در جشن بزرگ احسان و نیکوکاری شرکت می کنند تا با شاد کردن دل های نیازمندان، توشه ای برای خود بیندوزند؛ چنان که خداوند بزرگ و بخشنده می فرماید: «کسانی که نیکی کردند، پاداش نیک و افزون بر آن دارند. … آنان اهل بهشتند و جاودانه در آن خواهند ماند».

به گزارش روابط عمومی بخشداری فشافویه، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) فشافویه در مراسم تجلیل و تقدیر از خیرین و نیکوکاران شهر که با حضور دهیاران و مسئولان بخش فشافویه برگزار شد، بیان داشت: ایجاد اشتغال برای مددجو را از طریق آموزش و ارائه تسهیلات در دستور کار امسال خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به دلیل مشکلاتی همچون اعتیاد، کشاورزی‌های بیش از ۵۰ درصد افراد تحت پوشش توان کاردارند خرد سنتی و مشکلات نظام بیمه‌ای همواره شاهد ضعف اقتصادی برخی خانواده‌ها هستیم که نیازمند حمایت هستند.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش فشافویه، گفت: سال گذشته مددجویان با استفاده از تسهیلات کمیته امداد برای خود شغل ایجادِ کرده و از پوشش این نهاد خارج شدند.

آقای جباری بابیان اینکه خانوارهای در بخش فشافویه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها، که هدف ما آموزش رایگان، ارائه تسهیلات و توانمندسازی این مددجویان برای اشتغال‌زایی و خودکفا شدن آن‌هاست.

از اموال خود را انفاق کنیم

هادی حسین‌خانی سرپرست بخشداری فشافویه در این مراسم با اشاره به خانه‌دار شدن بسیاری از نیازمندان بخش به کمک خیرین کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهارداشت: به برکت خیرات مؤمنین، بسیاری از مشکلات مردم نیازمند همچون مسکن حل می‌شود. دیدن شادی و لبخند رضایت مردم محرومی که در این مسیر بهره‌مند شده‌اند، برای مردم نیکوکار با هیچ‌چیز قابل قیاس و عوض شدن نیست.14001217

وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) چندین بار اموال خود را درراه خدا انفاق کردند، افزود: اگرچه چنین چیزی از ما انتظار نمی‌رود، اما می‌توانیم بخشی از اموال خود را انفاق کنیم که به‌طورقطع خداوند بالا فاصله چندین برابر این بخشش و انفاق را پس می‌دهد.

حسین‌خانی توصیه کرد: اگر کار نیکی می‌کنیم، چندین برابر آن خیرات را از دیگران طلبکار نشویم، چراکه انفاقی که درراه خداست، نباید به دنبال نتیجه و پاداشش از طرف بندگان خداوند بود.

در پایان این مراسم، از خیرین و نیکوکاران بخش فشافویه با لوح سپاس تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، این مراسم به مناسبت اعیاد شعبانیه و هم چنین ۱۴ اسفند سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور هادی حسین‌خانی سرپرست بخشداری فشافویه، حجت‌الاسلام ضیایی رئیس ستاد احیاء زکات استان تهران حجت‌الاسلام درگاهی امام‌جمعه شهر حسن آباد فشافویه،آقای جباری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) فشافویه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و بخش فشافویه، دهیاران و سایر مسئولین خیرین و نیکوکاران بخش فشافویه برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.