کد خبر : 16191
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 8:42

به علت صادر نشدن مجوز نهایی از سوی عربستان؛ سفرهای عمره ایرانیان تا اطلاع ثانوی تعلیق شد

به علت صادر نشدن مجوز نهایی از سوی عربستان؛ سفرهای عمره ایرانیان تا اطلاع ثانوی تعلیق شد
نماینده رهبر ایران در امور حج و زیارت، تعلیق عمره تا اطلاع ثانوی را تأیید کرد و درباره دلایل آن توضیحاتی داد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ، عبدالفتاح نواب، نماینده رهبر ایران در امور حج و زیارت در نشستی با نمایندگان مراجع عظام تقلید در شهر قم، درباره این سفر زیارتی گفت: کارگزاران حج و زیارت مانند گذشته رایزنی‌ها و اقدامات لازم را برای برگزاری سفر زیارتی عمره مفرده انجام داده بودند و همه برنامه‌ریزی‌های پروازی و زیرساخت‌های لازم برای اعزام زائران به عربستان نیز آماده شده بود، اما متأسفانه با توجه به گفته مسئولان عربستان و مسائل فنی پیش‌آمده، سفر عمره تا اطلاع ثانوی تعلیق است.

نواب اضافه کرد: مهم‌ترین علت این تصمیم، صادر نشدن مجوز نهایی از سوی عربستان بوده است؛ چرا که شرکت هواپیمایی جدول پروازی، نوع و شماره اختصاصی و بین‌المللی هواپیما و ظرفیت آن را ارائه کرده بود که متأسفانه دریافت مجوز نهایی لازم برای ورود هواپیمای جمهوری اسلامی ایران به عربستان با مشکل مواجه شد.

نواب اظهار کرد: فرآیندهای قانونی در حال پیگیری است و وزارت امور خارجه، وزارت راه و سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری موضوع هستند، که امیدواریم هرچه زودتر این مسئله حل شده و زائران عزیز کشورمان به سرزمین وحی اعزام شوند.

درحالی که قرار بود اعزام زائران ایرانی به عمره پس از حدود هشت سال توقف از سوم ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شود، اما سازمان حج و زیارت ایران از تعلیق این سفرها به دلیل صادر نشدن مجوز هواپیمایی خبر داد.

سازمان هواپیمایی، که گفته شده است پیش‌تر مذاکرات و توافق‌های لازم را با عربستان درباره برقراری پروازهای عمره انجام داده بود، دلیل صادر نشدن مجوز این پروازها را فنی اعلام کرد.

وزارت خارجه ایران نیز که پیگیر برقراری عمره است، تأکید کرد که دلیل تعلیق این سفر، سیاسی نبوده است.

این موضوع در گفت‌وگوی تلفنی اخیر وزیران امور خارجه ایران و عربستان نیز مطرح شد و «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان به همتای ایرانی خود اطمینان داد این موضوع صرفا مسئله‌ای فنی بوده است که به‌زودی حل خواهد شد تا عمره‌گزاران ایرانی بتوانند برای اعمال عمره به سرزمین وحی مشرف شوند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »