کد خبر : 9268
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 - 10:42

حمیدرضا صیدمحمدی

بهسازی آب‌روها برای هدایت آب‌های سطحی در شهر حسن‌آباد فشافویه

بهسازی آب‌روها برای هدایت آب‌های سطحی در شهر حسن‌آباد فشافویه
مسئول عمران شهرداری حسن‌آباد از بهسازی آب‌روها برای هدایت آب‌های سطحی در برخی از کوچه‌ها و معابرشهر خبر داد.

گزارش  کلینی نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر حسن‌آباد؛ محبی نژاد مسئول عمران شهرداری گفت، در راستای بهسازی و ساماندهی آب‌روها و جداول در مناطق توسعه‌یافته و بافت های قدیمی شهر در آستانه فصل بارش جهت هدایت صحیح آب‌های سطحی اقدام شده است.

وی در ادامه افزود؛ با توجه به تأکیدات مدیریت شهری نسبت به ساماندهی معابر شهری در راستای تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه و شهروندان محترم، اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافت و تاکنون بخشی از این پروژه درمعابر شهری ازجمله کوچه شهیدان قمی به انجام رسید همچنان ادامه دارد.

نبود سیستم  فاضلاب شهری در شهر حسن‌آباد

امروزه توجه به توسعه، بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات و زیرساخت­های شهری به دلایل مختلف اهمیت بالایی دارد.

در این راستا مدیریت، جمع­ آوری و دفع فاضلاب و آب‌های حاصل از بارندگی بسیار موردتوجه است و عدم توجه به این مسئله باعث بروز مشکلات فراوانی در می شود.

نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تأسیسات و زیرساخت‌های شهری است.

عدم توجه به طراحی مناسب شبکه جمع اوری آبهای سطحی در یک شهر اثرات نامطلوبی ازجمله آبگرفتگی معابر کانالها مشکلات زیست محیطی ترافیک تخریب و غیره را به همراه دارد.

احداث سیستم فاضلاب دفع آب‌های سطحی که  از وظایف مهم مدیریت شهری است، این مهم در شهر حسن‌آباد  مورد بی‌توجهی مسئولان شهری قرارگرفته است،

وضعیت نامطلوب رها شدن آب خانگی شهر حسن‌آباد، سال‌هاست با روش‌های گوناگونی ازجمله حفر چاه و انتقال لوله‌های فاضلاب خانگی خود به داخل جدول‌ها  شهری را تخلیه می‌کنند؛ اما این عمل خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد و با توجه به اهمیت این مشکل مسئولین شهری می‌بایست اقدامات لازم را برای رفع این مسئله و جلوگیری از عوارض آن انجام دهند، اما همچنان شاهدیم که توجهات لازم به حل این معضل نشده است.

 همجواری شهرحسن آباد با بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه و فرودگاه بین الملللی امام خمینی(ره) این شهر را مهاجر پذیر کرده است که طی ده سال اخیر جمعیت آن براساس آمار رسمی کشور دو برابر شده است، لزوم توجه به احداث سیستم فاضلاب دفع آب‌های سطحی در شهر حسن آباد ضروری به نظر می رسد.

مشخص نیست آیا شورای اسلامی شهر حسن درباره «ایجاد سیستم فاضلاب شهر حسن آباد » تحقیقاتی انجام داده است یا خیر؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.