کد خبر : 15261
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 8:40

بن سلمان خواستارتشکیل کشور فلسطین بر‌اساس مرزهای۱۹۶۷ شد

بن سلمان خواستارتشکیل کشور فلسطین بر‌اساس مرزهای۱۹۶۷ شد
بن سلمان در جریان اجلاس «بریکس» از همه کشورها خواست صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کنند

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، شاهزاده محمد بن سلمان، ولی‌عهد پادشاهی عربی سعودی سه‌شنبه ۳۰ آبان تاکید کرد که ریاض خواستار آغاز یک روند جدی و جامع صلح برای حل مسئله فلسطین است.

محمد بن سلمان این سخنان را در اجلاس مجازی کشورهای دارای قدرت‌های اقتصادی نوظهور «بریکس» که به منظور بررسی اوضاع نوار غزه برگزار شده است، بیان کرد.

ولی‌عهد سعودی در سخنان خود با بیان این‌که:«اجلاس کشورهای عضو بریکس، در شرایط بسیار سختی که نوار غزه با آن مواجه است، برگزار می‌شود»، افزود: «مخالفت قاطعانه خود با عملیات اسرائیل در نوار غزه را تکرار می‌کنیم».

شاهزاده محمد بن سلمان خواستار کمک‌‌رسانی فوری به نوار غزه شده و همچنین از همه کشورها خواست صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کنند.

وی تاکید کرد که غزه شاهد «جنایت‌های وحشیانه‌ای» علیه غیرنظامیان، مردم بی گناه، زیرساخت‌های بهداشتی و عبادتگاه‌ها است و این امر مستلزم تلاش‌های جمعی برای «توقف این فاجعه انسانی» است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد کریدورهای بشردوستانه امن در غزه خواستار تلاش‌های جمعی برای جلوگیری از وخامت اوضاع انسانی در باریکه غزه شد.
محمد بن سلمان اظهار داشت: «موضع ثابت و راسخ پادشاهی عربی سعودی این است که هیچ راهی برای تحقق امنیت و ثبات در فلسطین وجود ندارد جز این‌که از طریق قطعنامه‌‌های مربوط به راه حل دو کشوری به مردم فلسطین امکان داده شود به حقوق مشروع‌شان دست یافته و کشور فلسطینی مستقل را در قلمرو مرزهای ۱۹۶۷ برپا کنند».

ولی‌عهد سعودی بار دیگر مخالفت شدید پادشاهی عربی سعودی با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از نوار غزه را مورد تاکید قرار داد.

رهبران سعودی، امارات، مصر، چین، روسیه، برزیل، هند، آفریقای جنوبی، آرژانتین، اتیوپی، ایران و همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه در اجلاس مجازی بریکس شرکت کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.