کد خبر : 19515
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تیر 1403 - 12:33

بزرگترین پهپاد ایرانی به نام «غزه» رونمایی شد

بزرگترین پهپاد ایرانی به نام «غزه» رونمایی شد
«غزه» در مشخصات ظاهری نیز ابعاد بزرگتری نسبت به «شاهد ۱۲۹» دارد که بارزترین مشخصه آن افزایش طول بال آن بوده و همین بال‌های بزرگ «غزه» را قادر به حمل تعداد بیشتری بمب کرده که به گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه، این پهپاد می‌تواند ۱۳ بمب را حمل کند.

«پهپاد غزه آخرین نسخه شاهد ۱۴۹ است که از سال گذشته به‌کار گرفته شده و می‌تواند ۳۵ ساعت مداوم با برد بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر پرواز کند».

روزنامه «جروزالم پست»، فروردین گذشته در گزارشی اعلام کرد که پهپاد «غزه» قادر است حدود ۱۳ بمب را حمل کند و مجهز به موتور جت است که می‌تواند آن را تا مسافت‌های بیش از هزاران کیلومتری پیش ببرد.

پهپاد غزه توانایی حمل ۱۳ بمب را دارد و یه صورت هدایت شونده می‌تواند کابوس دشمن متخاصم باشد.

این پهپاد برای نخستین بار در خارج از کشور و در نمایشگاه نظامی دوحه به نمایش گذاشته شد.

مشخصات پهپاد غزه

مشخصات کلی پهپاد غزه شامل ۲۱ متر طول بال، ۳۵ ساعت مداومت پرواز، سقف پروازی ۳۵ هزار پا (معادل ۱۰.۵ کیلومتر)، بیشینه سرعت پروازی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت و توان حمل محموله تا ۵۰۰ کیلوگرم است که جهش قابل توجهی در ویژگی‌های پروازی نسبت به پهپاد شاهد ۱۲۹ دارد.

غزه با مداومت پروازی ۳۵ ساعت و بیشینه سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت در یک پرواز یک طرفه می‌تواند بیش از ۱۲ هزار کیلومتر را پیمایش کند که اگر آن را برای اجرای یک عملیات رفت و برگشتی در نظر بگیریم، می‌توان به صورت اسمی برد ۶ هزار کیلومتر را در نظر گرفت. البته چندی پیش هم فرمانده کل سپاه در یک سخنرانی اعلام کرد که «ما پرنده‌های پهن پیکر بدون سرنشین داریم که هفت هزار کیلومتر پرواز می‌کنند و در هر نقطه‌ای فرود می آیند»

این پهپاد جهش بسیار بزرگی در حوزه پهپادهای رزمی ایران محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.