کد خبر : 8760
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آبان 1401 - 10:05

برگزاری هجدهمین مجمع عمومی اجلاسیه اوآنا درتهران

برگزاری هجدهمین مجمع عمومی اجلاسیه اوآنا درتهران
هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) طی مراسمی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران خبرگزاری‌های داخلی و هیون جون کیم مدیر اجرایی خبرگزاری یونهاپ در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش کلینی نیوز، هجدهمین مجمع عمومی اوآنا، سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (OANA) صبح امروز (دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱) به‌میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در تهران آغاز به کار کرد.

در این مراسم که مدیران خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه حضور داشتند، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به بیان سخنانی پرداخت.

این مجمع تا روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) ادامه خواهد داشت.

اتحادیه اوآنا در سال ۱۹۶۱ تأسیس شد و امروزه ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور عضو آن می‌باشند. در این اجلاسیه خبرگزاری جمهوری اسلامی به‌نمایندگی کشورمان به‌مدت ۳ سال ریاست این اتحادیه را به‌عهده خواهد گرفت.

«اوآنا» (OANA) نام اختصاری و مخفف The Organization of Asia-Pacific News Agencies است که در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع‌رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تأسیس شد.

در حال حاضر ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور قاره آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که سه خبرگزاری آن شامل ایرنا، فارس و مهر در اوآنا عضو هستند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.