کد خبر : 235
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 19:04

با حضور معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی بخش فشافویه

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی بخش فشافویه
بخشدار فشافویه: هماهنگی مدیران برای "توسعه فرهنگ قرآنی موجب ارتقای فرهنگ اسلامی و انقلابی" می شود.

به گزارش کلینی نیوز، صبح روز سه شنبه نهم آذرماه جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی بخش فشافویه به ریاست کریم رئوف بخشدار فشافویه و با حضور عباس سلیمی، خادم‌القرآن و معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و هیأت همراه، سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری ،حجت الاسلام درگاهی نماینده ولی فقیه در بخش فشافویه و امام جمعه شهر حسن آباد، یعقوبی شهردار حسن آباد، ایلانلو رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد، موسی کاظمی سرپرست آموزش و پرورش فشافویه، دهیاران تابعه و سایر مسئولین و ادارات بخش فشافویه درمحل سالن جلسات بخشدار فشافویه برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی بخشداری فشافویه؛ کریم رئوف بخشدار فشافویه در این جلسه بیان داشت: توجه به قرآن کریم  و درک و اجرای مفاهیم آن مهمترین اصل در زندگی و دین مبین اسلام است.
رئوف در ادامه با اشاره به اهداف تشکیل شورای توسعه فعالیت های قرآنی، گفت: فعالیت های منسجم قرآنی در جامعه و هماهنگی مدیران برای توسعه فرهنگ قرآنی در کلیه سطوح برنامه ریزی و  سیاستگذاری، موجب رشد و ارتقای فرهنگ اسلامی و انقلابی می گردد.
در ادامه این جلسه ضمن تاکید بخشدار فشافویه به ضرورت معرفی افراد علاقمند و متخصص به مباحث قرآنی در کمیته ها،  اعضای کمیته های سه گانه تخصصی شامل کمیته توسعه آموزش عمومی قرآن، کمیته توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی و کمیته توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی مشخص شدند.

بخشدار فشافویه افزود: بارزترین و مهم ترین ذخیره الهی قرآن است و هر چه بیشتر از قرآن در زندگی، جامعه و محافل اجتماعی استفاده شود، نتایج آن بیشتر جلوه می‌کند.
وی بیان کرد: قرآن نقشه راه و زمینه هدایت انسان و سبک زندگی اسلامی را طراحی و در واقع مسیر درست زندگی کردن را به انسان‌ها آموزش می‌دهد.
رئوف تاکید کرد: هرچه بیشتر از ظرفیت قرآن استفاده شود پیامد بهره برداری از آن بیشتر و محاسن بی‌شماری خواهد داشت.
رئوف ضمن بیان اینکه باید به کیفیت برنامه‌های قرآنی در شهرستان توجه شود، افزود: باید تلاش شود در همه نقاط بخش فشافویه یک خانه قرآنی ایجاد شود چون این مکان‌ها عامل جذب جوانان به محافل قرآنی می‌شود.
بخشدار فشافویه یادآور شد: نیاز است توسعه و فرهنگ ترویج قرآنی با همت خود مردم و ‌مجمع خیران قرآن صورت گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهررستان ری:از ظرفیت استعدادهای قرآنی شهرری برای تدریس استفاده می شود

سید حسن صفوی ری مهمان  جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی بخش فشافویه بود، وی دراین جلسه اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مبنی بر برگزاری شورای توسعه قرآنی در شهرستان که مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است در شهرستان ری اقدام کردیم و این اقدام خوب منجر شد تا در بخشی جلسات را در کنار شورای فرهنگ عمومی شورای توسعه قرآنی را برگزار کنیم و تمام دهیاران، بخشداران، شهرداران، ائمه جمعه در آن عضو هستند.

صفوی با بیان اینکه تا کنون ۱۳۳ مصوبه داشته ایم گفت: شورای توسعه قرآنی طی اولین جلسه با حضور ۴۰۰ نفر از مدیران مدرسه در حرم عبدالعظیم برگزار شد و در بخش‌هایی هم به منظور ترویج فرهنگ قرآنی   و روخوانی، روان خوانی و حفظ اختصاص داده شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گفت: هدف از برگزاری این جلسات این است که جوانان را به فرهنگ و سبک قرآنی که تلاش‌های زیادی صورت گرفته است گره بزنیم که این اتفاق باعث شناخت استعدادهای جوانان و نوجوانان است و به صورت ویژه در حال پیگیری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرری با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات زندگی موجود با برگزاری صحیح این برنامه حل خواهد شد افزود: یکی از تأثیرات مهم این طرح گسترش تعداد مؤسسات و خانه‌های قرآنی بوده و برگزاری جشنواره‌های هنری، فرهنگی و تجسمی در قالب‌های مختلف است.

صفوی عنوان داشت: بزرگترین هدف این شورا شناسایی افراد قرآنی در روستاها و شهرها بوده که از ظرفیت این عزیزان برای تدریس در مناطق مختلف استفاده می‌شود.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی بخش فشافویه “حجت الاسلام درگاهی”  امام جمعه شهر حسن آباد خواستار اجرایی شدن مصوبات قرآنی جلسات گذشته از سوی آآموزش و پرورش منطقه فشافویه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »