کد خبر : 18382
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 8:45

برخورد خشونت بار پلیس آلمان با متحصنان طرفداران فلسطین در برلین

برخورد خشونت بار پلیس آلمان با متحصنان طرفداران فلسطین در برلین
پس از دوهفته تجمع طرفداران فلسطینیان در منطقه دولتی برلین، نزدیک دفتر صدراعظم آلمان، پلیس این تظاهرات را ممنوع و وسایل متحصنان را جمع کرد. تظاهرات‌ها و تجمعات خودجوش دیگر اما ادامه دارند.

به گزارش کلینی نیوز، پس از آنکه پلیس آلمان،کمپ متحصنان ضد جنگ در غزه در منطقه دولتی برلین را جمع‌آوری کرد، درگیری‌های شدیدی میان تظاهرکنندگان و پلیس در این منطقه به وقوع پیوست. تا جمعه شب ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت) پلیس ۲۰۰ نفر را به طور موقت بازداشت و حدود ۷۰ پرونده کیفری باز کرد.

براساس گزارش دویچه وله، فعالان ضد جنگ غزه بیش از دو هفته این کمپ را برپا کرده بودند. آنها با این تحصن از مردم مناطق فلسطینی حمایت کرده و خواهان توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شدند.

پلیس روز شنبه اعلام کرد که تا عصر جمعه ساعت ۱۰ شب، در مجموع ۱۶۱ نفر در یک اطلاعیه کوتاه دستگیر شدند. ۴۲ تحقیق جنایی از جمله به ادعای پلیس نقض صلح، تحریک به نفرت یا حمله به افسران اجرای قانون آغاز شد. همچنین ۸۹ تخلف اداری نیز به ثبت رسیده است. بر اساس اطلاعات موجود حدود ۳۸۰ مامور پلیس در جریان این اعتراضات در حال انجام وظیفه بودند.

نیروهای پلیس به دلیل رویکرد بعضاً وحشیانه آنها مورد انتقاد قرار گرفته و صحبت از خشونت پلیس در شبکه های اجتماعی بلند شده است. گفته می شود فیلم های ضبط شده منتشر شده نشان می دهد که شرکت کنندگان در اعتراضات مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار گرفته اند.

به گزارش پلیس آلمان، در جریان جمع‌آوری این کمپ درگیری میان ماموران پلیس و متحصنان رخ داد. کمپ متحصنان با حدود ۲۰ چادر در نزدیکی دفتر صدراعظم آلمان برپا شده بود. روز جمعه ۱۵۰ مامور پلیس به این محل رفتند و از متحصنان خواستند تا آنجا را ترک کنند.

در جریان این ممنوعیت همه رویدادهای جایگزین در کل این منطقه تا ۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت) لغو شدند.

پلیس روز شنبه اعلام کرد که دادگاه اداری برلین این ممنوعیت را تایید کرده است.

گفتنی است آلمان متحد سرسخت اسرائیل و دومین تامین کننده سلاح‌های این رژیم پس از آمریکا محسوب می‌شود.

دولت نیکاراگوئه با صدور بیانیه‌ای فروش سلاح‌های آلمانی به اسرائیل را مساوی جنایات جنگی و شراکت آلمان در جنایات اسرائیل توصیف کرده است.

این کشور آمریکای مرکزی در اوایل ماه مارس این پرونده را به لاهه برده بود تا از قضات بخواهد احکامی اضطراری برای جلوگیری از ارسال سلاح و سایر کمک‌های برلین به اسرائیل صادر کنند.

نیکاراگوئه همچنین اعلام کرد که آلمان با قطع کمک مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد( آنروا) کنوانسیون نسل کشی سازمان ملل را نقض کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.