کد خبر : 372
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردین 1400 - 13:42

بخش فشافویه در سالی که گذشت

بخش فشافویه در سالی که گذشت
شاید تمام اتفاقات رخ داده در بخش فشافویه طی سال گذشته همچون سایر مناطق شهرستان ری تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار داشت، اما فشافویه در سالی که گذشت با اتفاقات کوچک و بزرگی همراه بود که آن را از سال‌های دیگر متمایز می‌کرد.

به گزارش کلینی نیوز، در سالی که گذشت فشافویه دستخوش اتفاقاتی بود که در این گزارش تلاش می‌شود بخشی از این اتفاقات مرور شود.

جمعه ۱۵ فروردین

تا روز چهاردهم فروردین آمار غربالگری بخش فشافویه از مرز ۴۲ هزار نفر گذشت
امامی بخشدار فشافویه اعلام کرد با همکاری مرکز بهداشت فشافویه و ناحیه مقاومت بسیج حسن آباد و همچنین همکاری  شهرداری حسن اباد و دهیاری ابراهیم اباد تاروزچاردهم فروردین ماه  بیش از ۴۲ هزار نفر از ساکنین بخش فشافویه غربالگری کرونا شده اند.

۳۱ فروردین

جلسه ساماندهی به خانواده های نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا بخش فشافویه برگزار شد
مبلغ شش میلیارد و پانصد میلیون ریال کمک که مبلغ سه میلیارد ریال  وام در اختیار کمیته امداد برای معرفی ۱۰۰ نفربه بانک قرار گرفت و مبلغ سیصد و پنجاه میلیون تومان به هزارو سیصد نفر خانواده آسیب دیده از کرونا قرار خواهد گرفت
۲۶ فروردین
مرکز تست کرونا در شهر حسن‌آباد فشافویه شهرری راه‌اندازی شد
محسن تاجیک شهردار حسن آباد گفت : اولین مرکز تست کرونا باهدف انجام آزمایش از بیماران مشکوک به این ویروس در مرکز بهداشت درمان این شهر راه‌اندازی شد.

۴ ادریبهشت
۱۲۰ هزار لیتر محلول پاشی برای گندزدایی بخش فشافویه ری انجام شد
محسن تاجیک شهردار حسن آباد گفت:  از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۲۰ هزار لیتر محلول‌پاشی به وی در ادامه افزود ؛ ضدعفونی معابر شهری نیزار دیگر برنامه های بود که در اولویت کاری این ستادقرارگرفت و اکیپ های خدمات شهری به همراه نیروهای آتش نشانی ، بسیج ، انتظامی ، طی مراحل مختلف و به منطور مستمر به مه پاشی و ضدعفونی معابرشهراقدام نمودند
تاجیک افزود: بیش از ۳۵ هزار لیتر مایع ضدعفونی در بین شهروندان  و رانندگان خطوط  از طریق اکیپ خدمات شهری و سازمان حمل‌ونقل توزیع شد.
۱۱ اردیبهشت
پرداخت تسهیلات کم‌بهره به مشاغل آسیب دیده از کرونا درشهر حسن آباد
شهردار حسن‌آباد فشافویه از توابع شهرستان ری گفت: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بدون بهره به مشاغل آسیب دیده از کرونا در این شهر به متقاضیان پرداخت می‌شود.
این تسهیلات در قالب مشاغل آسیب دیده از کرونا شامل تاکسیرانی دستفروش ها و افرادی که دارای شغل ثابت نیستند پرداخت شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
۲۴ اردیبهشت
پنج هزار پرس غذا بین نیازمندان بخش فشافویه شهرری توزیع می‌شود
حجت الاسلام میثم درگاهی، امام جمعه حسن آباد از پخت و توزیع پنج هزار پرس غذای گرم در میان نیازمندان، آسیب‌دیدگان اجتماعی و افراد بی‌بضاعت ناشی از بیماری ویروس کرونا در شب‌های قدر خبر داد.
حجت الاسلام درگاهی اظهار داشت: همچنین در این ایام ۳۰۰ سبد کالا به ارزش سه میلیون ریال با حمایت کمیته امداد بخش فشافویه و همکاری خیرین جنوب تهران و برخی دستگاه ها دولتی طی ایام ماه مبارک رمضان توزیع شده است.
این مسئول اضافه کرد: تعداد ۷ سری بن کارت به ارزش ۹۰ میلیون ریال توسط کمیته امداد بخش و خیرین برای تهیه جهیزیه به زوج های جوان این بخش ازشهرستان ری اهدا شد.

۲۱ اردیبهشت

افتتاح دفتر نمایندگی محیط زیست بخش فشافویه
همزمان با پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان ومیلاد امام حسن مجتبی (ع) دفتر نمایندگی محیط زیست فشافویه با حضور عبادتی مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان ری، فیض اله امامی بخشدار، حجت الاسلام درگاهی امام جمعه حسن آباد ، دکتر تاجیک شهردار حسن آباد ،احمد قدرتی نایب رییس شورای اسلامی در محل بخشداری افتتاح شد.
فیض اله امامی بخشدار فشافویه با اشاره به ایجاد این دفتر برای اولین بار در میان پنج بخش شهرستان ری گفت؛ امیدوارم با ایجاد این دفتر نمایندگی بتوانیم دیگر کمتر شاهد پسماند سوزی و موارد این چنین در نباشیم
امامی افزود؛ ایجاد این دفتر نمایندگی، نتیجه پیگیری همه عزیزان در بخش و اهتمام جدی فرماندار محترم شهرستان بوده که جا دارد از همه این عزیزان   تقدیر و تشکر داریم در ادامه مراسم طباطبائی بعنوان رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست فشافویه تعیین گردید.

۱۱ خرداد

آغاز به کار سرپرست بخشداری فشافویه

کریم رئوف سرپرست بخشداری فشافویه در اولین ساعات کاری خود در بخش به همراه مجیدی معاونت سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان ری و دیگر مسئولان محلی باحضور در محل کلانتری دوم شهر حسن آباد از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه بازدید بعمل آوردند.

بخشدار فشافویه: متصرفان اراضی ملی، منتظر برخورد قاطع قانون باشند
کریم رئوف سرپرست بخشداری فشافویه در حاشیه بازدید از حریم حوزه بخش فشافویه اظهار داشت: مجموعه بخشداری فشافویه در کنار منابع طبیعی شهرستان ری در راستای حراست از اراضی ملی از تمام ظرفیت های موجود بهره خواهد برد و اجازه سواستفاده به زمین خواران و افراد سودجو را نخواهد داد.
سرپرست بخشداری فشافویه در ادامه گفت: طی گزاراشات واصله از سوی اداراه منابع طبیعی شهرستان ری افرادی سودجو و زمین خوار در محدوده جاده چرمشهر اقدام به تصرف اراضی ملی نموده بودند که شخصا در این محل حضور یافته و ضمن نظارت، عوامل یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان ری از ادامه فعالیت این افراد سودجو جلوگیری بعمل آوردند.

حضور فرماندار ری در روستای دور دست بخش فشافویه
حسین توکلی کِجانی فرماندار ویژه شهرستان ری به همراه نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، رئوف سرپرست بخشداری فشافویه و مومن عضو شورای بخش فشافویه با حضور در روستای حسین آباد بخش فشافویه با اهالی این روستا دیدار کرد.

۳۱ خرداد
تجهیز و راه اندازی ایستگاه آتش نشانی روستای کلین
رئوف سرپرست بخشداری فشافویه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: باتوجه به اینکه در سنوات گذشته با پیگیری های صورت گرفته از سوی بخشداری فشافویه و فرمانداری ویژه شهرستان ری از محل اعتبارات حوادث غیرمتقربه استانداری تهران، عملیات ساخت ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی در روستای کلین آغاز شد، که متاسفانه این ساختمان بعد از تکمیل شدن فاقد هرگونه امکانات جهت خدمات رسانی می باشد که امید داریم با درایت و پیگیری های مجدانه دکتر حسین توکلی کِجانی فرماندار ویژه شهرستان ری و نگاه ویژه ایشان به توزیع عادلانه امکانات در روستاها، موضوع استقرار ماشین آلات آتش نشانی و تجهیزات مربوطه در این ساختمان در دستور کار قرار خواهد گرفت تا انشاالله به زودی شاهد آغاز خدمت رسانی این ایستگاه به روستای کلین و دیگر روستاهای همجوار باشیم
۱۴ تیر  
همزمان با شیوع مجدد ویروس کرونا در شهرها و افزایش آمار مبتلایان

نشست فوری برای پیش بینی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان در شهر حسن آباد فشافویه برگزار شد
در این نشست آخرین وضعیت بخش فشافویه و شهر حسن آباد در بحث بیماری کرونا که به عنوان یک بخش استراتژیک با توجه به عبور جاده ترانزیت و شریان اصلی پایتخت به استانهای همجوار و جنوبی کشور و همچنین  قرارگرفتن شهرک صنعتی شمس آباد بعنوان بزرگترین قطب صنعتی که روزانه شاهد تردد بسیاربالای مردم در این منطقه هستیم  موردبررسی قرار گرفت.

۷ مرداد
مجتمع صنعتی پرورش ۸۰ هزار راسی دام سبک در فشافویه ری به بهره‌برداری رسید
بزرگترین مجتمع صنعتی پرورش و اصلاح نژاد دام سبک کشور با ظرفیت ۱۵ هزار دام در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار احداث شده و زمینه اشتغال یکهزار و یکصد نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.
در این مجتمع صنعتی که پنج نژاد برتر دام سبک نگهداری می شود سالیانه در حدود ۲ هزار تن گوشت قرمز تولید و ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد شد.

۱۲ مرداد
صدور دستور بازداشت عامل حمله مسلحانه به عوامل یک برنامه‌ تلویزیونی

رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی درخصوص حمله مسلحانه با سلاح سرد به عوامل یکی از برنامه‌های تلویزیونی در روستای خانلق بخش حسن‌آباد فشافویه گفت: دستور بازداشت فردی که اقدام به استفاده از سلاح سرد کرده بود صادر شد.
بر اساس این گزارش کریم رئوف بخشدار  فشافویه جلوی فردی که با چاقو قصد ضربه زدن به گزارشگر را داشت، گرفته است.
بخشدار فشافویه در خصوص حادثه حمله یکی از أهالی روستای خانلق در زمان تهیه گزارش خبر توسط برنامه در استان گفت: ابعاد موضوع توسط مرجع قضایی در حال رسیدگی است وی با بیان اینکه دعوت از عوامل برنامه “در استان” برای نشان دادن برخی کاستی های روستای خانلق بوده است، افزود: برخی از اهالی روستا به مسائلی مانند کمبود آب و انتقال زندان تهران بزرگ به این منطقه گله مند هستند که همین موارد باعث دعوت تیم رسانه ای شبکه پنج سیما به این روستا شده است.
رئوف اختلافات طایفه ای و محلی  را یکی از عوامل مهم درگیری در این روستا عنوان کرد  و اظهارداشت: اگر تیم رسانه ای قبل از ورود به روستا با بخشداری حداقل هماهنگی می کرد وشرایط روستا اطلاع رسانی می شد   این اتفاق  رخ نمی داد.
رئوف یادآور شد: برخورد و نوع بیان خبرنگار برنامه “در استان”با مردم و اختلافات اهالی موجب خشم و حمله آنان شد که عوامل بخشداری از جمله اینجانب  از تیم رسانه ای حمایت کردند

۱۹ مرداد
حضور بخشدار فشافویه در محل آتش سوزی یکی از دامداری های بخش
کریم رئوف بخشدار فشافویه پس از اطلاع از آتش سوزی یکی از دامداری های بخش فشافویه، بمنظور مدیریت بحران در محل حضور یافت که با تلاش آتش نشانان شهرداری حسن آباد، آتش سوزی مهار شد.
۲۰ مرداد
مشکل آب آشامیدنی روستای انیس‌آباد
آقای کریم رئوف بخشدار فشافویه از توابع شهرستان ری با اشاره به برخی شایعات و جوسازی‌ها در فضای مجازی مبنی براینکه اهالی روستای انیس آباد ۵۰ روز است که آب آشامیدنی ندارند، گفت: این روستا با جمعیت هفت نفر، مشکل آب آشامیدنی نیز ندارد.
روستای انیس آباد از ۱۰ سال گذشته به دلیل خشک سالی و نبود آب کشاورزی خالی از سکنه شده است و در حال حاضر فقط هفت نفر در این روستا زندگی می کنند.
رئوف یادآور شد: چاه آب روستای انیس آباد اگرچه به نام آب آشامیدنی است ولی برای کشاورزی می باشد و آب شرب انیس آباد از محل دیگری تامین می شود.
روستای انیس آباد در کیلومتر ۲۰ جاده حسن آباد ـ چرمشهر قرار دارد و براساس آخرین سرشماری هفت سکنه دارد.

۳۱ مرداد
برگزاری جلسه نحوه برگذاری مراسم ایام محرم وصفر در بخش فشافویه بارعایت پروتکل بهداشتی جلسه نحوه برگذاری مراسم ایام محرم وصفر در بخش فشافویه بارعایت پروتکل بهداشتی باحضور کریم رئوف بخشدار فشافویه، رئیس محترم حوزه قضایی بخش فشافویه، کلانتری ۱۷۶حسن آباد، رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه، رئیس ستادنمازجمعه، رئیس شورای اسلامی و سرپرست شهرداری حسن آباد و دهیاران تابعه درمحل بخشداری برگزار گردید .

۱۷ شهریور
تخلیه زباله های بیمارستانی در شهر حسن آباد
تخلیه زباله های بیمارستانی در شهر حسن آباد – فشافویه همچنان ادامه دارد و برای چندمین بار متوالی شاهد تخلیه این قبیل زباله ها در حاشیه جاده شده که اقدامات لازم از طرف کریم رئوف بخشدار فشافویه جهت جمع آوری و دفن بهداشتی آن ها به عمل آمد.
بررسی عوامل خدمات شهری نشان می دهد زباله ها از شهر قم منتقل و در مکان مورد نظر تخلیه شده اند قبوضی که در زباله ها وجود دارد از مراکزی در شهر قم می باشد.

۲۳ شهریور
خط فرسوده شبکه توزیع آب حسن‌آباد شهرری اصلاح شد مدیر امور آب و فاضلاب حسن‌آباد آبفای منطقه ۶ تهران – شهرری گفت: به منظور بازسازی و نوسازی شبکه و امکان اعمال مدیریت در زمان‌های اضطراری و بحرانی، پنج شیر خط فرسوده و آبده شبکه توزیع آب این شهر تعویض شد.
وی خاطرنشان کرد: برای به حداقل رساندن تبعات اجرای این عملیات عمرانی و پیشگیری از قطعی آب، عملیات تعویض این پنج شیر خط آبده در خیابان شهید کلینی حسن آباد به مدت سه شب بعد از ساعت ۱۲ نیمه شب انجام شد.

۳۱ شهریور
جلسه هفته دفاع مقدس در روز یکشنبه مورخ ۹۹/۰۶/۳۰ در سالن جلسات بخشداری فشافویه برگزار گردید که در ابتدای جلسه از سر کار خانم ها زینب عزیزی و فاطمه قربانی از دانش آموزان دوره متوسط دوم دبیرستان حضرت فاطمه (س) شهر حسن آباد – فشافویه که به ترتیب خانم زینب عزیزی دارای مقام اول کشوری مسابقات حفظ قرآن کریم و خانم فاطمه قربانی مقام سوم جشنواره فرهنگی و هنری کشوری در رشته مجری گری برگزیده شده ان که با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس از سوی کریم رئوف بخشدار فشافویه ، حجت الاسلام و المسلمین میثم درگاهی امام جمعه حسین بیگدلی رئیس شورای اسلامی بخش علیرضا زندی رئیس شورای اسلامی شهر و غلامی معاون آموزش و پروش از عزیزان منتخب قدردانی به عمل آمد

۲ مهر
رزمایش گردان بیت المقدس حوزه مقاومت بسیج ۴۵۹ شیخ کلینی (ره) درشهر حسن آباد رزمایش گردان بیت المقدس حوزه مقاومت بسیج ۴۵۹ شیخ کلینی (ره) با حضور کریم رئوف بخشدار ، بسیجیان و جمعی ازمسئولین درشهرحسن آباد فشافویه برگزارشد.
فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره) طی سخنانی ضمن تشکراز حضور مسئولین وبسیجیان دراین فراخوان از هم دلی وانسجام مسئولین و بسیجیان دراین شهر قدردانی کرد و افزود:حفظ انسجام و بالابردن توان رزمی وآمادگی جسمانی از مولفه های مهم برگزاری این فراخوان است که با هدف تجدیدمیثاق با آرمان های شهدا ، حفاظت از دستاوردهای انقلاب و روحیه رزمی ودفاعی برگزار می شود.
راشکی فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۴۵۹ شیخ کلینی (ره) درحاشیه این مراسم  مهم ترین هدف از رزمایش گردان بیت المقدس را حفظ روحیه رزمی و دفاعی بسیجیان و حفاظت ازدستاوردهای انقلاب دانست و از حضور مسئولین و بسیجیان تشکر و قدردانی کرد.

۱۵ آبان 
در راستای مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مقرر شد در انتهای حوزه راهداری و استحفاظی استان تهران در مبادی ورودی و خروجی ممنوعیت تردد برای خروج پلاک های بومی و ورود پلاکهای غیر بومی وضع شود.
کریم رئوف بخشدار فشافویه اعلام کرد:با هماهنگی هایی که با نور بخش پلیس راه حسن آباد ، مقدادی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ری صورت گرفت در محور اتوبان تهران قم در محدوده نعلبندان و به موازات جاده قدیم تهران- قم  ممنوعیت تردد و خروج و ورود اعمال شده است.
کریم رئوف بخشدار فشافویه در خصوص ساعت اعمال محدودیتهای در جادههای تعیین شده گفت: این محدودیتها از امروز ۱۱ آبان ماه از ساعت ۱۲ ظهر وضع شده و تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

۱۹ آبان 
قلع و قمع ساختو ساز غیرمجاز در بخش فشافویه
کریم رئوف بخشدار فشافویه  با اشاره به حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و جاده ای در بخش فشافویه گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون یک مورد قلع و قمع بنا ساختمان  با حکم رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه ، حضور مسئول گشت ساختمانی بخش فشافویه ، عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ری و همکاری نیروی انتظامی کلانتری ۱۷۶ حسن آباد در بخش فسافویه انجام شد.
وی افزود: از آنجا که اراضی زراعی و باغی دارای مرغوب ترین نوع خاک و منبع عمده تولید محصولات کشاورزی و عامل تأمین امنیت غذایی هستند، لذا قانون صراحتاً اعلام داشته که تغییر این زمین ها به هر شکل ممکن از جمله فنس کشی، دیوار کشی، ساخت بنا و … ممنوع است.

۲۰ آبان
ستاد مقابله با بیماری کرونا بخش فشافویه  اعلام کرد: تعطیلی مراکز پرخطر از ۲۰ آبان الی ۲۰ آذر به مدت یک ماه

۲۱ آبان

نماینده سرویس حمل و نقل کارگران کارخانجات شهرک صنعتی شمس آباد با کریم رئوف بخشدار فشافویه در خصوص مشکلات به وجود آمده حمل و نقل ، اعمال تخفیف ۳۰% در عوارض آزادراهی و شناسایی پلاک خودروهای سرویس در سیستم دوربین های هوشمند و تعیین عوارض بر اساس پیمایش مسافت سرویس ها در آزاد راه تهران-قم در این خصوص دیدار و گفتگو کرد.

۲۹ آذر 
برگزاری جلسه هماهنگی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بخش فشافویه
بخشدار فشافویه به عنوان فرمانده قرارگاه این طرح و همچنین فرمانده مقاومت بسیج و مدیر مرکز جامع سلامت و درمان بخش فشافویه به عنوان فرماندهان عملیاتی و اجرایی انجام وظیفه می کنند.
کریم رئوف بخشدار فشافویه در جلسه هماهنگی طرح شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه این طرح حداقل به مدت یک سال اجرا خواهد شد افزود: این طرح در سه فاز مراقبت؛ نظارتی و حمایتی در سطح بخش فشافویه اجرا خواهد شد

۵ دی

انتصاب شهردار حسن آباد
با حکمی از سوی استاندار تهران و با حضور توکلی کجانی معاون اول استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، طاهری‌نسب مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران، امام جمعه و اعضای شورای شهر حسن‌آباد  محمدمهدی قدس محلاتی به عنوان شهردار حسن آباد فشافویه منصوب شد.
حدود پنج ماه پیش محسن تاجیک شهردار قبلی حسن‌آباد  به دلیل عدم سکونت در شهر و فشار برخی از اعضای شورای شهر نسبت به این موضوع از سمت خود استعفا داد و در طول این پنج ماه شهر حسن‌آباد شهردار نداشت.

۹ دی
راه اندازی خط اتوبوس ندامتگاه تهران بزرگ در بخش فشافویه تا مترو شاهد- باقرشهر
خط اتوبوس ندامتگاه تهران بزرگ در بخش فشافویه تا مترو شاهد- باقرشهر در راستای خدمات دهی به خانواده زندانیان با حضور بخشدار فشافویه، رئیس ندامتگاه فشافویه، معاون مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و سایر مسئولین به دست پدر شهید مدافع حرم علیرضا مرادی راه اندازی شد.

۳۰ دی 

تشکیل مجمع مشورتی جوانان بخش فشافویه

جلسه مجمع مشورتی جوانان بخش فشافویه با ریاست کریم رئوف بخشدار فشافویه و با حضور دکتر سعید محمد رضایی بیدگلی موسس شرکت مبل ماندگار، دکتر صبوری مدیرعامل شرکت مبل ماندگار و مدیر و مدرس بازاریابی، فروش و مشاور ارشد کسب و کار ، علی عبدالهی دبیر مجمع مشورتی شهرستان ری ، بهروز خوشدل کارشناس شهر و روستایی ، اصغر قاسمیان مسئول فنی و عمرانی ،محمد حسین صفائی مسئول روابط عمومی بخشداری فشافویه و حضور پرشور جوانان بخش فشافویه در سالن جلسات بخشداری فشافویه برگزار گردید.
آقای رئوف بخشدار فشافویه در این جلسه بیان داشت: مجموعه فرمانداری ری از مجمع مشورتی جوانان حمایت همه جانبه خواهد کرد اما امور اجرایی این مجمع بایستی با استفاده از ظرفیت جوانان صورت گیرد.
بخشدار فشافویه افزود: جوانان ثروت  با ارزش جامعه هستند همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به اهمیت حضور جوانان در تمامی عرصه ها اشاره کرده اند و در این راستا مجمع مشورتی جوانان فضایی برای هدف گذاری و پیشبرد برنامه های  است بخشدار فشافویه تصریح کرد: سند توسعه شهرستان ری از مهمترین اهداف شهرستان است و جوانان مستعد و نخبه ری می توانند در اجرای این سند نقش آفرین باشند.

۶ بهمن

قلع و قمع ۶۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمینهای کشاورزی بخش فشافویه

قلع و قمع ۶۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمینهای کشاورزی بخش فشافویه با حضور کریم رئوف بخشدار فشافویه، جبرئیل برادری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری ، حسینی رئیس حوزه قضائی بخش فشافویه ،محمد قدس شهردار حسن آباد و عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی ، بخشداری و امدادی و دستگاه های خدمات رسان در روستای ابراهیم آباد انجام گردید.
کریم رئوف بخشدار فشافویه اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها،۶۶ فقره از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای ابراهیم آباد تخریب شد.
وی در ادامه افزود: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسلهای آتی بوده و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده میکنند، همواره موظفند از آن بطور صحیح بهره برداری کرده و در حفظ و حراست از آن جهت نسل های آتی تلاش نمایند . وی با بیان اینکه نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز را در سال جاری تشدید کرده است.
رئوف اظهار داشت: تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز با هدف حفظ امنیت غذایی، استمرار تولید و صیانت از اراضی کشاورزی پس از طی مراحل قانونی، با حکم قضایی و با حضور مسوولان ذی ربط قلع و قمع شد و در این راستا از تغییر کاربری زمینهای زراعی و باغی که تامین کننده قوت و عامل تولید است جلوگیری بعمل آمد.

۱۲ بهمن
اهدای زمین پایگاه اورژانس ۱۱۵ در محور حسن آباد به چرمشهر

کریم رئوف بخشدار فشافویه از اهدا زمین برای احداث اورژانس ۱۱۵ در محور حسن آباد به چرمشهر جنب روستای خمار آباد توسط خیرین خبرداد.
کریم رئوف بخشدار فشافویه گفت: تمام هم و غم ما خدمت به مردم است زیرا ما هر چه داریم از این مردم است .

 ۲۳ بهمن
دیدار حجت الاسلام قمی با خانواده شهدا و جانبازان تیپ فاطمیون
حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در منزل برخی از شهدا و جانبازان مدافع حرم تیپ فاطمیون در بخش فشافویه با خانواده آنها دیدار و گفتگو کرد.

۲۰ اسفند

اختتامیه سی‌ونهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا در فشافویه

سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری   در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و با توجه به شرایط خاص کشور و شروع بیماری کووید ۱۹ و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبت از سلامت دانش‌آموزان در آموزش و پرورش منطقه فشافویه برگزار شد.
جشنواره فرهنگی، هنری فردا با عناوین رشته‌ها و گرایش‌های جشنواره و با توجه به شرایط برگزاری غیرحضوری اجرا شد.
در مراسم اختتامیه جشنواره در فشافویه، حیدری رئیس و غلامی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش‌و‌پرورش منطقه فشافویه از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آوردند.

۲۶ اسفند
اعضای اصلی و علی البدل هیأت اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ در بخش فشافویه انتخاب شدند
با تشکیل جلسه انتخاب معتمدین هیات اجرایی انتخابات بخش فشافویه به ریاست کریم رئوف بخشدار فشافویه و با حضور حسینی رئیس حوزه قضایی فشافویه، ، رئیس اداره ثبت احوال ، رئیس آموزش و پرورش بخش فشافویه، اعضای هیأتهای نظارت بر انتخابات و سایر مسئولین، اعضای اصلی و علی البدل هیأت اجرایی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان دورهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در بخش فشافویه مشخص شدند.
بر این اساس محمود ایلانلو، رضا آقازاده، محمد رضا عدالت، محمدرضا کاظمی، حجت اله محسنی،حبیب اله قنبری، احمد قنبری بعنوان عضو اصلی و علی شمیرانی، مرتضی سهامی،زهرا گلشنی ، محمد دیهیم فرد، محرم عابدی بعنوان عضو علی البدل توسط معتمدین انتخاب شدند

واگذاری اسناد زمینهای کشاورزی به کشاورزان بخش فشافویه
همزمان با اعیاد شعبانیه و با حضور سید صولت مرتضوی معاون بنیاد و رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان اسناد یک میلیون و ۸۶۰ هزارمترمربع از کشاورزی روستای کلین به کشاورزان این منطقه واگذار شد.
مدیرکل سازمان اموال و املاک شهرستانهای استان تهران در این مراسم که در سالن چند منظوره روستای کلین بخش فشافویه شهرستان ری برگزار شد، گفت: اسنادی که امروز واگذار شد متعلق به زمینهای محکومین دادگاه انقلاب بود که با فرمان امام خمینی ره از بعد از انقلاب اسلامی برای کشت و زراعت در اختیارکشاورزان قرار گرفته بود.

۲۷ اسفند
برگزاری دهمین جشنواره‌ نوجوان سالم در فشافویه
دهمین جشنواره نوجوان سالم با حضور مسئولان اداره آموزش و پرورش منطقه فشافویه برگزار و از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد.
این جشنواره در راستای بهره‌مندی از شیوه‌های زندگی ‌سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، افزایش مهارت و ارتقاء سطح بهداشت و روان دانش‌آموزان، برگزار شد.
هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و شکوفایی توانایی ها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان، فرهنگیان و مدیران مدارس، در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.