کد خبر : 3246
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 فروردین 1401 - 7:21

بحران سری‌لانکا؛ یک معترض در تیراندازی پلیس کشته شد

بحران سری‌لانکا؛ یک معترض در تیراندازی پلیس کشته شد
با گرانی نجومی اقلام اساسی در این کشور و کمبود سوخت، دهها هزار نفر در این کشور در خیابانها دست به اعتراض زده‌اند؛ آنها خواستار استعفای گوتابایا راجاپاکسا، رئیس جمهوری این کشور هستند و می‌گویند سیاست‌های او به وضعیت کنونی دامن زده است.

آبه گزارش کلینی نیوز به نقل از بی بی سی، آقای راجاپاکسا البته پذیرفته اشتباهاتی داشته که به این وضعیت منتهی شده اما اقدام اخیر او در انتصاب کابینه جدید بعضی شهروندان این کشور را خشمگین کرده است.

روز سه‌شنبه و پس از آنکه شرکت اصلی فروشنده سوخت، قیمت‌ها را حدود ۶۵ درصد افزایش داد، تظاهراتی در بعضی شهرهای این کشور برگزار شد.

با گسترش تظاهرات ضددولتی در کلمبو، پایتخت سری‌لانکا و دیگر نقاط این کشور، گزارش شده که یکی از تظاهر کنندگان در تیراندازی پلیس کشته شده و ۱۴ نفر دیگری هم زخمی شده‌اند.

تصاویر تیراندازی پلیس در شهر مرکزی “رامبوکانا” بطور گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

حال دست‌کم سه نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است؛ مقامهای بیمارستانی گفته‌اند فردی که جان خود را از دست داده “احتمالا مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.”

پلیس این کشور می‌گوید از “حداقل” نیروی خود برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کرده ولی بسیاری استفاده گلوله جنگی علیه معترضان را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

به گزاش خبرگزاری ایرنا، این کشور جزیره ای با بدترین بحران اقتصادی در دهه های اخیر دست و پنجه نرم می‌کند و در روزهای اخیر شاهد تظاهرات گسنرده بوده و هزاران معترض برای یازدهمین روز، سه شنبه ورودی دفتر رئیس جمهوری را اشغال کرده و او را مسؤول بحران اقتصادی دانستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.