کد خبر : 8964
تاریخ انتشار : جمعه 13 آبان 1401 - 19:02

بایدن: ایران به زودی آزاد می‌شود؛ رئیسی: ایران ۴۳ سال پیش آزاد شد

بایدن: ایران به زودی آزاد می‌شود؛ رئیسی: ایران ۴۳ سال پیش آزاد شد
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داده و پاسخ گفته است.

به گزارش کلینی نیوز ، جو بایدن  پنجشنبه ۱۲ آبان در جریان یک تجمع انتخاباتی در کالیفرنیا گفت که ایران به لطف تلاش معترضان به زودی «آزاد» خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای بایدن در واکنش به کسانی که در این تجمع انتخاباتی و در مقابل محل سخنرانی او پلاکاردهایی در حمایت از اغتشاشات در ایران در دست داشتند گفت: «نگران نباشید، ایران را آزاد خواهیم کرد. آنها خودشان به زودی ایران را آزاد خواهند کرد.»

رئیس جمهور آمریکا این سخنان را در نزدیکی شهر سن دیگو در جنوب کالیفرنیا در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره و فرمانداری‌ها بیان کرده است.

خبرگزاری رویترز می‌گوید که شورای امنیت ملی کاخ سفید هنوز به درخواست این خبرگزاری برای اظهار نظر درباره سخنان آقای بایدن پاسخ نداده است.

رئیسی: ایران ۴۳ سال پیش آزاد شد

در واکنش به سخنان رئیس جمهور آمریکا که بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌هایی که خبرهای اغتشاشات و نا آرامی ایران را پوشش می‌دهند داشت، امروز ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در مراسم ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار” گفت که «چند ساعت قبل مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای بر زبان رانده، شاید از حواس پرتی که دارد، باشد.»”

آقای رئیسی در ادامه افزود: «ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد. ملت ایران بارها مواضع خود را اعلام کرده است. امروز دهه هشتادی‌ها و دهه‌ نودی‌ها هم همین نگاه را دارند.»

وی مخالفان جمهوری اسلامی و اغتشاشگران را «افراد معدود گول‌خورده و خائن» خواند.

به گفته ابراهیم رئیسی، «هر کس در جهت ناامنی و اغتشاش در کشور حرکت کند، در جهت خواست دشمنان نظامی اسلامی گام برداشته است.»

رئیس جمهور ایران اظهار داشت که «قدرت ما به موشک و صنایع دفاعی است، اما فقط در قدرت نظامی خلاصه نمی‌شود، قدرت ما حضور میلیونی مردم در مراسم ملی ۱۳ آبان در سراسر کشور اسلامی است.»

حسین امیرعبدالهیان، وزیر خارجه ایران هم دومین مقام دولتی بود که به سخنان شب گذشته جو بایدن واکنش نشان داد و آن را «ریاکارانه» خواند.

او در توییتی نوشت: «آقای بایدن، رفتار ریاکارانه و حمایت از داعش را متوقف کنید.»

آقای امیرعبدالهیان همچنین آمریکا را به «ترویج خشونت و ترور» متهم کرد و نوشت: «کاخ سفید که به شکل فزاینده‌ای در اغتشاشات اخیر ایران ، مروج خشونت و‌ ترور شد، هم‌زمان برای توافق هسته‌ای تلاش می کند.»

سیزدهم آبان ۱۳۵۸ ساختمان سفارت امریکا در تهران توسط جمعی از دانشجویان معترض تصرف گردید از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا زمان تسخیر سفارت امریکا در تهران دیپلمات های امریکایی مستقر در سفارتخانه‌ از هیچ تلاشی در جهت مقابله با نظام نوبنیاد جمهوری اسلامی ایران فروگذار نمی ‌کردند.

تماس با سرکردگان گروه های ضد انقلاب ، ارتباط حمایتی با شبکه ‌های کودتا و براندازی در داخل کشور و تأمین مالی گروهک های تروریستی که در غرب و جنوب ایران به انفجار در لوله‌ های نفتی و یا ایجاد نا امنی و بی ‌ثباتی در مناطق کردنشین مشغول بودند، از عملکردهای مأموران سیاسی فعال در ساختمان سفارت امریکا بود.

تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران از ابتدا با حمایت امام خمینی مواجه گردید.امام تصرف لانه جاسوسی توسط دانشجویان را «انقلاب دوم» لقب دادند و در سخنانی، از این اقدام حمایت کردند:

«شما می‌ بینید که الان مرکز فساد ‌امریکا را جوان ها رفته‌اند گرفته ‌اند و امریکائی ها را هم که در آنجا بودند، گرفتند و آن لانه فساد را به دست آوردند و امریکا هیچ غلطی نمی ‌تواند بکند و جوان ها مطمئن باشند که امریکا هیچ غلطی نمی ‌تواند بکند.»

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.