کد خبر : 18492
تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 8:35

بایدن: اگر اسرائیل به رفح حمله کند ارسال تسلیحات به تل‌آویو را متوقف خواهیم کرد

بایدن: اگر اسرائیل به رفح حمله کند ارسال تسلیحات به تل‌آویو را متوقف خواهیم کرد
بایدن اعتراف کرد که از بمب‌های ساخت آمریکا برای کشتن غیرنظامیان فلسطینی در غزه استفاده شده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «CNN» در خصوص بحران غزه گفت: چنانچه اسرائیل به رفح حمله گسترده زمینی ترتیب دهد، کمک تسلیحاتی و ارسال مهمات به ارتش این کشور را متوقف خواهیم کرد.

بایدن درباره توقف ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل اظهار داشت: تلفات گسترده غیرنظامیان در غزه در نتیجه این بمب‌ها و راه‌های دیگر نفوذ اسرائیل به مراکز غیرنظامیان بود.

بدین ترتیب بایدن اعتراف کرد که از بمب‌های ساخت آمریکا برای کشتن غیرنظامیان فلسطینی در غزه استفاده شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: بارها به اسرائیل در خصوص حمله زمینی گسترده به رفح هشدار داده بودیم، این موضوع را در آخرین دیدار خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به وضوح بیان کرده بودم.

بایدن تصریح کرد: هنوز اسرائیل به صورت گسترده و همه‌جانبه وارد رفح نشده‌، اگر وارد شود، به صراحت اعلام می‌کنم که سلاح‌های مورد استفاده در رفح و شهرهای دیگر را ارسال نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه واشنگتن همچنان متعهد به تامین امنیت اسرائیل است، گفت: ارسال برخی از سلاح‌ها، بمب‌ها و گلوله‌های توپ که اسرائیل در شهرک‌های غیرنظامی استفاده می‌کند را متوقف خواهیم کرد.

ایالات متحده آمریکا حامی و متحد اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به شمار می رود و بارها از توقف جنگ  غزه که منجر به کشتن شدن هزاران نفر  شده است  از حق وتوی خو در شورای امنیت برای جلوگیری از توقف این جنگ خانمانسوز استفاده کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.