کد خبر : 16828
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 18:06

بانک مرکزی عراق معامله ۸ بانک داخلی با دلار را ممنوع کرد

بانک مرکزی عراق معامله ۸ بانک داخلی با دلار را ممنوع کرد
بانک مرکزی عراق به عنوان بخشی از اقدامات برای محدود کردن کلاهبرداری، پولشویی و سایر استفاده های غیرقانونی از دلار، معامله 8 بانک محلی با دلار را ممنوع کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از «رویترز»، بر اساس این تصمیم، بانک ها از شرکت در حراج روزانه دلار که توسط بانک مرکزی عراق برگزار می شود، منع می شوند.

بر اساس سندی از بانک مرکزی عراق که یک مقام ارشد بانک اعتبار آن را تأیید کرده، این بانک های ممنوعه شامل بانک سرمایه گذاری بین المللی آشور، بانک سرمایه گذاری عراق، بانک الاتحاد، بانک بین المللی اسلامی کردستان برای سرمایه گذاری و توسعه، بانک الهدی، بانک اسلامی جنوب برای سرمایه گذاری، بانک اسلامی العربیه، و بانک تجاری حمورابی می شوند.

سخنگوی وزارت خزانه داری ایالات متحده از اقداماتی که بانک مرکزی عراق به طور مداوم برای محافظت از سیستم مالی عراق در برابر سوء استفاده انجام می دهد، تمجید کرد.

بانک مرکزی عراق می گوید که بانک هایی که از معامله با دلار منع شده اند، اجازه دارند به فعالیت و انجام معاملات با ارزهای دیگر ادامه دهند.

عراق به نقطه کانونی کارزار امریکا برای کاهش قاچاق دلار به ایران تبدیل شده است.

علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق، درباره صحت محدودیت‌های اخیر عراق برای تجارت با ایران به «انتخاب» گفت: محدودیت‌هایی که الان راجع به آن در عراق صحبت می‌شود و در فضای مجازی هم بیشتر مطرح شده اصلاً بحث جدیدی نیست. نامه‌ای نیز در فضای مجازی می‌چرخد که می‌گوید فعالیت بانک ملی در عراق لغو شده است. اما این اشتباه است چون بانک ملی اصلاً در عراق فعالیتی نمی‌کرد که بود و نبودش تفاوتی داشته باشد.
وی در ادامه درباره برخی ادعا‌ها مبنی بر کنار زدن ایران در تجارت برخی کالا‌ها در عراق بیان کرد: هیچکدام از تبادلات مالی ما به خاطر تحریم با بانک‌های ایرانی در عراق نیست و حضورشان برای تجار زینت المجالس است.

عراق همزمان متحد ایالات متحده و ایران است، دارای ذخایر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در ایالات متحده است و عراق به شدت به حسن نیت واشنگتن متکی است تا اطمینان حاصل کند که دسترسی این کشور به درآمدهای نفتی و منابع مالی اش مانعی ندارد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.