کد خبر : 14968
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 9:10

باشگاه ماینس آلمان قرارداد با بازیکن هلندی‌اش را به دلیل انتشار پستی در حمایت از غزه لغو کرد

باشگاه ماینس آلمان قرارداد با بازیکن هلندی‌اش را به دلیل انتشار پستی در حمایت از غزه لغو کرد
باشگاه ماینس آلمان پس از انتشار یک پست در شبکه‌های اجتماعی به طرفداری از فلسطینی‌ها که بعدا حذف شد، این بازیکن ۲۸ ساله را از حضور در بازی‌های تیم محروم کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از بی بی سی، انور الغازی نوشته بود: «برای آنچه درست است، ایستادگی کنید، حتی اگر به معنای تنها ایستادن باشد.»

الغازی پس از فسخ قراردادش در روز جمعه نوشت: «از دست دادن معیشتم در مقایسه با جهنمی که بی‌گناهان و آسیب‌پذیران غزه در آن هستند، چیزی نیست.»

باشگاه ماینس اعلام کرده که در واکنش به اظهارات و پست‌های این بازیکن در شبکه‌های اجتماعی قرارداد او را فسخ کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این بازیکن هلندی با ریشه مراکشی در مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت نوشته بود: از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد که نشریه بیلد آن را به گسترش فلسطین از اردن تا مدیترانه تفسیر کرده و نوشته است این جمله حق موجودیت اسراییل را سلب می‌کند.
باشگاه ماینس به او تذکر داده بود، اما الغازی تصریح کرد که از گفته هایش فاصله نمی‌گیرد و تا آخرین روزی که نفس می‌کشد برای انسانیت در کنار مظلوم ایستاده است.
وی با کودکان شهید غزه ابراز همدردی کرد.
کریستین هایدل عضو هیئت مدیره باشگاه ماینس گفت: نمی‌خواهد در مورد فسخ قرارداد انور الغازی سخنی بگوید.
هایدل افزود: فکر می‌کنم شما اکنون متوجه شده اید که این دیگر ربطی به فوتبال و ورزش ندارد و یک موضوع به شدت سیاسی است و پیش از این هرگز در باشگاه ماینس اتفاق نیفتاده است.
عضو هیئت مدیره باشگاه ماینس از اخراج الغازی ابراز تاسف کرد و افزود: هیچ کس در باشگاه نمی‌تواند کاری در این مورد انجام دهد.
فوتبالیست ۲۸ ساله بوندس لیگا پس از اخراجش به خاطر دفاع از فلسطین، حالا با قوه قضاییه آلمان هم مواجه است و دادستانی شهر کوبلنتس درباره وی تحقیق می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.