کد خبر : 12229
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 - 15:52

بازدید هیئت دیپلماتیک اروپایی از اردوگاه جنین

بازدید هیئت دیپلماتیک اروپایی از اردوگاه جنین
در پی عملیات نظامی هفته گذشته ارتش اسرائیل در اردوگاه جنین که دو روز به طول انجامید و منجر به شهادت 12 فلسطینی و مجروحیت ده ها تن دیگر شد، یک هیئت دیپلماتیک از این اردوگاه دیدن کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از «الشرق الاوسط» این هیئت که شامل ۳۰ نماینده از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نیز بریتانیا و کاناداست، از حجم خسارت های وارده بر اردوگاه جنین و پیشرفت کار در یک مدرسه وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (اونروا) دیدن کرد.

سون کان فون بورگسدورف، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین در در گفت وگو با خبرنگاران از به کارگیری بیش از اندازه خشونت توسط اسرائیل، در جریان تهاجم به اردوگاه جنین انتقاد کرد.

وی خاطرنشان کرد که هیئت دیپلماتیک از حجم خسارات و ویرانی حاصل از حمله اسرائیل به اردوگاه جنین مطلع شده و در جریان جلوگیری از رسیدن کمک های بشردوستانه به ساکنان اردوگاه جنین و موانع ایجاد شده برای اورژانس قرار گرفته است.

بورگسدورف گفت: دریافتیم که اسرائیل در هدف قرار دادن نظامیان و شهروندان در حمله به اردوگاه جنین، تمایزی قائل نشده و به قوانین بین المللی حاکم بر مخاصمات نظامی احترام نگذاشته است.

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین تاکید کرد که اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر باید تعهدی برای تضمین سلامت ساکنان تحت اشغال بدهد و از تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت سیاسی و مالی کند.

وی همچنین خواستار توقف توسعه غیرقانونی شهرک سازی های اسرائیل در سرزمین های فلسطینی و نیز توقف خشونت بیش از حد به کار گرفته شده علیه فلسطینیان شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.