کد خبر : 16063
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 9:04

بازداشت ۳۳ جاسوس رژیم صهیونیستی در ترکیه

بازداشت ۳۳ جاسوس رژیم صهیونیستی در ترکیه
خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه امروز خبر داد که 33 نفر در این کشور به ظن جاسوسی برای موساد اسرائیل بازداشت شدند.

به گزارش کلینی نیوز، بر اساس این گزارش این افراد ماموریت‌هایی از جمله آدم‌ربایی و عملیات‌های شناسایی افراد از سوی موساد به آنها محول شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه، دادستان عمومی این کشور دستور بازداشت ۴۶ مظنون به دست داشتن در طرح موساد برای هدف قرار دادن خارجی‌ها در ترکیه را صادر کرده است.

طبق این گزارش تاکنون ۳۳ نفر از متهمان دستگیر شدند و ماموران امنیتی ترکیه در حال حاضر برای یافتن ۱۳ نفر دیگر که متواری هستند به جستجوی خود ادامه می‌دهند.

بر اساس این اطلاعات، موساد برای ربودن خارجی‌ها از جمله تعدادی از اعضای جنبش حماس از ترکیه و به دست آوردن اطلاعات مربوط به فلسطینی‌های مقیم در خاک ترکیه برنامه‌ریزی داشته است.

گفته می‌شود که نیروهای پلیس و امنیتی ترکیه به طور همزمان در هشت استان در مجموع ۵۷ عملیات را برای دستگیری این افراد انجام داد؛ عملیاتی که به درخواست دفتر ضد تروریسم دادستانی استانبول انجام شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اخیراً در یک هشدار جدی به اسرائیل گفته است: «اگر اسرائیل بخواهد رهبران جنبش حماس را در خاک ترکیه هدف قرار دهد، «بهای سنگینی» خواهد پرداخت».

اردوغان در پاسخ به سوالی از خبرنگار تلویزیون «تی.آرتی» درباره احتمال انجام عملیات اسرائیل علیه رهبران حماس در ترکیه گفت: «هرکس به انجام چنین کاری فکر می کند نباید فراموش کند که عواقب آن وخیم خواهد بود. هیچ کس در جهان نیست که از دستاوردهای بسیار بزرگی که سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی ترکیه به آن دست یافته‌اند، آگاهی نداشته باشد».

اردوغان در بازگشت از قطر به خبرنگاران افزود: «ترکیه کشوری نیست که دیروز تاسیس شده باشد و همه نباید این را فراموش کنند».

پیشتر رونن بار، رئیس سرویس امنیت عمومی اسرائیل «شاباک» گفته بود که «دستورالعمل‌هایی» برای از بین بردن رهبران حماس در هر نقطه از جهان صادر شده است.

اخیرا،  رسانه های ایران، از اعدام ۴ نفر از از عوامل تیم خرابکاری مرتبط با رژیم صهیونیستی که تحت هدایت افسران سرویس موساد مرتکب اقدامات گسترده‌ای علیه امنیت کشور شده بودند پخبر داده بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.