کد خبر : 10168
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 8:35

حمیدرضا صیدمحمدی

بازداشت دهها نفر در ترکیه به اتهام غارت اموال مردم پس از زلزله

بازداشت دهها نفر در ترکیه به اتهام غارت اموال مردم پس از زلزله
مقامات ترکیه از بازداشت ۴۸ نفر به اتهام سرقت و غارت اموال مردم پس از زلزله اخیر در این کشور خبر دادند.

به گزارش کلینی نیوز نقل از روسیا الیوم، مقامات ترکیه از دستگیری و بازداشت ۴۸ نفر که پس از زلزله اخیر در این کشور دست به غارت و سرقت اموال زلزله زدگان زده بودند، خبر دادند.

بر اساس این گزارش، افزاد مذکور به منظور انجام تحقیقات به اتهام سرقت و غارت اموال مردم در پی زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه در بازداشت هستند.

 

 

در پی اعتراض قضایی ترکیه در رابطه با آتش زدن قرآن در مقابل سفارت ترکیه در دانمارک، چندین کشور غربی کنسولگری‌های خود در استانبول را به خاطر نگرانی‌های امنیتی تعطیل کردند، وزیر کشور ترکیه کشورهای غربی را متهم به «جنگ روانی» علیه ترکیه کرده است.

پالودان رهبر حزب راست افراطی دانمارک، دو هفته گذشته بعد از نماز جمعه، در اقدامی جسارت‌آمیز، در مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ و یک مسجد در دانمارک قرآن کریم را آتش زد.

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه طی سخنانی در آنکارا گفته بود که در نتیجه هشدار ترکیه، مقامات نروژی مجوز آتش زدن و توهین به قرآن را لغو کردند.

هشدار واشینگتن به آنکارا در مورد صادرات مواد شیمیایی، ریزتراشه‌ها و سایر محصولاتی که مسکو می‌تواند در عملیات نظامی خود در اوکراین از آن‌ها استفاده کند، این برداشت را تقویت کرده است که آمریکا برای اجرای تحریم‌ها بر ضد ترکیه مصمم‌تر شده است.

بازارها همچنین در انتظار تأثیر زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری در مرکز ترکیه و شمال غرب سوریه در روز دوشنبه بودند که در پی آن، بر اثر فروریختن ساختمان ها در سراسر منطقه دست‌کم بیش از ۳۶۰ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

لیر ترکیه آخرین بار در ۲۶ دسامبر سال گذشته به پایین ترین سطح خود رسید و رقم ۱۸.۸۴۴ را در برابر دلار ثبت کرد. این ارز از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نزدیک به ۱ درصد کاهش را تجربه کرده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.