کد خبر : 1034
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1400 - 9:50

بازتاب راه‌یابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی

بازتاب راه‌یابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی
صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازتاب گسترده‌ای در محافل ورزشی و سیاسی در عرصه ملی و بین‌المللی داشته است.

به گزارش کلینی نیوز، تیم ملی فوتبال ایران رور پنجشنبه ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) با پیروزی یک بر صفر بر ملی‌پوشان عراق، سه دیدار قبل از پایان دیدارهای مرحله گروهی انتخابی، زودهنگام به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد.

تیم ملی فوتبال در حالی مجوز حضور در قطر را کسب کرد که هنوز سه بازی ازمرحله نهایی انتخابی جام جهانی باقی است. این سریع‌ترین صعود ایران به جام جهانی لقب گرفت.

تک گل ایران را مهدی طارمی در دقیقه ۴۸ به ثمر رساند؛ بازیکنی که از سه روز قبل در ترکیه به علت آب و هوای برفی و نامناسب این کشور زمین‌گیر شده بود و اولین ساعات پنجشنبه به تهران رسید.

طارمی به لطف پاس عمقی جهانبخش و اشتباه مدافع میانی عراق، در موقعیتی تک به تک، دروازه‌بان عراق را تسلیم کرد.

ایران در بازی با عراق یازده مرتبه شانس گل و ۶۰ درصد مالکیت توپ را داشت.

با این نتیجه ایران ۱۹ امتیازی شد و در صدر جدول رده‌بندی گروه B قرار گرفت. این سومین صعود پیاپی و ششمین حضور ایران در جام جهانی است.

ششمین راه‌یابی و سومین صعود متوالی تیم ملی فوتبال ایران به رقابت‌های جام جهانی فوتبال، بازتاب گسترده‌ای را در محافل ورزشی و سیاسی به همراه داشته است. از اظهارات رئیس جمهوری ایران، ابراهیم رئیسی گرفته تا انتشار یک کاریکاتور بحث‌برانگیز از سوی فیفا و نیز تبریک از سوی شاهزاده رضا پهلوی.

صفحه ویژه اینستاگرام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با انتشار تصویری از میدان آزادی تهران، صعود ملی‌پوشان فوتبال ایران به جام جهانی را تبریک گفته است. در این پیام به زبان فارسی نوشته شده است: «ایران، به قطر خوش آمدید.»

kulayninews 14001011161776

تبریک حساب ویژه اینستاگرام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به ایران

حساب اینستاگرام فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، با انتشار یک کاریکاتور به صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرده است.

در این تصویر که چهره‌های علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی و جواد نکونام با حضور چندین طرفدار در پشت صحنه به صورت یک کاریکاتور دیده می‌شود، عنوان شده است که این چهار ملی‌پوش پیشین و سرشناس فوتبال ایران به “تماشای فوتبال نسل جدید در رد پایشان” پرداخته‌اند.

kulayninews 14001011161777

کاریکاتور علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی و جواد نکونام در صفحه اینستاگرام فیفا

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران، نیز ضمن تشکر از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، کسب جواز حضور در جام جهانی بعدی توسط این تیم را مورد ستایش قرار داده است.

 علی دایی، رکورددار پیشین گلزنی فوتبال جهان، نیز با یک پُست در اینستاگرام خود، راه‌یابی ملی‌پوشان فوتبال ایران به جام جهانی را فرخنده خوانده است.
صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز با انتشار چهره‌های شاد از بازیکنان و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، به راه‌یابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان نخستین تیم صعود‌ کننده از قاره آسیا، اشاره کرده است.
kulayninews 14001011161778
 تبریک علی دایی بابت صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲
مهدی مهدوی‌کیا، ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران نیز ضمن تقدیر از عملکرد بازیکنان و مربیان، صعود تیم ملی ایران را در حساب اینستاگرام خود تبریک گفته است.
kulayninews 14001011161780
تبریک مهدی مهدوی‌کیا
صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز با انتشار چهره‌های شاد از بازیکنان و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، به راه‌یابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان نخستین تیم صعود‌ کننده از قاره آسیا، اشاره کرده است.
kulayninews 14001011161779
صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »