کد خبر : 3941
تاریخ انتشار : شنبه 24 اردیبهشت 1401 - 18:06

بازتاب اعتراضات مردم به افزایش قیمت ها در رسانه‌های ایران

بازتاب اعتراضات مردم به افزایش قیمت ها در رسانه‌های ایران
اکثر روزنامه‌های ایران امروز در حالی منتشر شدند که خبری از اعتراضات مردمی در صفحات اول آنها انعکاس نداشت. بیشتر روزنامه‌ها به خصوص روزنامه‌های نزدیک به حکومت تلاش کردند از برنامه اقتصادی دولت حمایت کنند.

به گزارش کلینی نیوز،روزنامه‌های “جمهوری اسلامی” و “اعتماد” از معدود روزنامه‌هایی بودند که تیتری به اعتراضات مردم به گرانی اختصاص دادند.

“اعتماد”، روزنامه نزدیک به اصلاح‌طلبان در صفحه اول روزنامه تیتر کوچکی با عنوان “هشت شهر شاهد اعتراضات مردمی بود”، منتشر کرد. تنها منبع خبری این روزنامه خبرگزاری دولتی ایرنا بود و نوشت “این تجمعات اعتراضی در این شهرها پراکنده بوده و در برخی شهرها به درگیری هم منجر شده است” و شماری از معترضان نیز بازداشت شدند.

روزنامه جمهوری اسلامی نیز ضمن انتشار انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس از برنامه دولت، به اعتراضات مردمی اشاره کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی که در روزهای گذشته نیز انتقادهایی از تصمیم اقتصادی دولت داشته، در سرمقاله امروزش با عنوان “جراحی با چاقوی زنگ‌زده” از تلویزیون دولتی ایران که در تمام شبکه‌های خبری از برنامه‌ دولت تعریف و تمجید می‌کند، انتقاد کرده است.

مسیج مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در این یادداشت از اینکه “هیچ صاحبنظری حق راه پیدا کردن به این رسانه برای نقد کردن” آن را ندارد انتقاد کرده و نوشته: “اگر کسی طرح دولت را نقد کند و در روزنامه‌ای یا در فضای مجازی نظر مخالف خود را منعکس نماید، توسط عناصر وابسته به دولت متهم به همصدائی با بیگانگان شود، نقض آشکار آزادی‌های مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی و تعالیم اسلام است”.

آقای مهاجری در پایان نیز نوشته “چاقوی این جراحی، همان چاقوی دولت نهم است که مدتهاست زنگ زده و آثار تورمی و تشدید فاصله طبقاتی و گسترش فقر را به بار آورده است”.

روزنامه اطلاعات که کمتر در مسایل سیاسی و اقتصادی موضع‌گیری می‌کند، امروز در ستون مکتوب هفته، در یادداشتی با عنوان “جراحی بزرگ” به دولتمردان گفت: “این جراحی بزرگ باید به دست مردانی سترگ و کارکشته و امتحان‌پس‌داده، سپرده شود” و اگر این عمل به “دست‌ورزان و رزیدنت‌ها” سپرده شود، شرایط امروز را بوجود می‌آورد.

محمدعلی فیاض‌‌بخش نویسنده این مقاله در ادامه نوشته: برای جراحی “بزرگترین درد کشور” باید از جراحانی استفاده شود که “دست سبک‌تر و دانش سنگین‌تری” دارند . “این بیمار مضطر به اندازه‌ی کافی از دست رزیدنت‌ها و دست‌ورزان کارورز آزمون و خطا دیده و درد و زجر کشیده”.

روزنامه‌های همشهری، جام جم، کیهان، ایران، خراسان و وطن امروز که نزدیک به دولت و حکومت هستند با انتشار عکس ابراهیم رئیسی یا اختصاص تیتر مهمی از روزنامه به اقدامات او، نه تنها اشاره‌ای به اعتراضات مردمی نکرده‌اند بلکه نگاه مثبت از برنامه و تصمیمات دولت داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.