کد خبر : 864
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 - 20:41

ایلان ماسک برای فروش برخی محصولات شرکت خودرو سازی تسلا دوج‌کوین می‌پذیرد

ایلان ماسک برای فروش برخی محصولات شرکت خودرو سازی تسلا دوج‌کوین می‌پذیرد
مدیر عامل شرکت تسلا و اسپیس‌ایکس، روز جمعه ۱۴ ژانویه در توییتی اعلام کرد کسانی که می‌خواهند کالاهای تسلا را خریداری کنند، می‌توانند از ارز دیجیتال دوج‌کوین استفاده کنند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از یورونیوز، توئیت ایلان ماسک در عرض چند ساعت حدود ۲۰ درصد بر ارزش دوج کوین (نسبت به دسامبر) افزود. مالک میلیاردر تسلا در یک توییت چند کلمه‌ای که تا این لحظه بیش از ۴۲ هزار بار ریتوییت شده امکان خرید برخی محصولات شرکتش از طریق این رمزارز را اعلام کرد. این درحالیست که از ابتدای سال جدید میلادی بازار رمزارزهای دیگر بسیار پرنوسان بوده است.

برخی از کاربران توئیتر، از جمله «بیلی مارکوس»، بنیانگذار دوج‌کوین از قرارگیری نماد دوج در کنار تسلا خبر داده‌اند. البته تسلا، دوج کوین را برای خودروهای الکتریکی قبول نمی‌‌کند، اما امکان خرید برخی محصولات با این ارز دیجیتال وجود دارد. سگک کمربند «جیگا تگزاس» و مدل‌های مینی خودروهای الکتریکی و Cyberquad که یک دوچرخه چهارچرخ مخصوص کودکان است از جمله محصولاتی هستند که از طریق این رمز ارز قابل پرداخت هستند.

گفته شده فعلا اقلامی که با دوج‌کوین می‌توان خرید شامل سگک کمربند ایمنی خودرو و خودروهای طراحی شده برای کودکان است؛ قیمت این خودروهای کودکان ۲۲۸۰ دلار یا کمتر از ۱۲ هزار دوج‌کوین است.

قیمت دوج‌کوین هم اکنون نزدیک به ۲۰ سنت است؛ بیت‌کوین بزرگترین سهم بازار رمزارزها را را در اختیاراظهار نظر اخیر آقای ماسک در پذیرش دوج‌کوین برای بعضی از محصولات تسلا قیمت این رمزارز را تا ۱۴ درصد (در اوج) بالا برد؛ درست یک ماه پس از آن که او خبر داده بود تسلا در نظر دارد پول دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت برای خرید محصولات این شرکت مورد ارزیابی قرار دهد.
سال پیش ارزش آن حدود ۴۰۰۰ هزار درصد افزایش یافت که علت عمده جهش قیمت آن تبلیغات مدیرعامل تسلا برای این رمزارز بود.دارد و دوج‌کوین به لحاظ رتبه، در رتبه یازدهم این بازار قرار گرفته است.

دوج‌کوین برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی و در قالب شوخی معرفی شد و تا سال‌های اخیر برای بسیاری ناشناخته بود.

در حال حاضر ارزش کل بازار رمز ارزها در دنیا به رقمی نزدیک ۲۱۰۰ میلیارد دلار بالغ می‌شود. این میزان در نوامبر گدشته حدود ۳ هزار میلیارد دلار بود.

ارزش بازار دوج‌کوین که از آن به عنوان یازدهمین رمز ارز پرطرفدار دنیا یاد می‌شود، بیش از ۲۶ میلیارد دلار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.