کد خبر : 10239
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 - 10:20

ایران: ۴۲ نفر از اعضای شبکه پشتیبان حمله تروریستی به شاهچراغ دستگیر شدند

ایران: ۴۲ نفر از اعضای شبکه پشتیبان حمله تروریستی به شاهچراغ دستگیر شدند
یکی از مدیران معاونت ضدتروریسم وزارت اطلاعات گفت: پس از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در شیراز بلافاصله ۴۲ نفر از اعضای شبکه‌ای که فقط این حادثه را پشتیبانی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه های ایران، خیراندیش یکی از مدیران معاونت ضدتروریسم وزارت اطلاعات در آیین گشایش نمایشگاه دستاورد‌های مقابله با تروریسم تکفیری در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه اظهار داشت: این حادثه تلخ و غم‌بار یک پازل از پازل‌های گسترده طراحی‌شده توسط دشمن بود.

به گزارش اداره‌کل اطلاعات استان فارس، این مقام معاونت ضدتروریسم وزارت اطلاعات اعلام کرد: از سال ۱۳۹۳ که داعش علیه ما طراحی مستقیم را شروع کرد تا امروز حدود ۲۰۰ عملیات بمب‌گذاری قطعی در کشور خنثی شده است و تا سال ۹۷ نیز ۹ تن مواد منفجره در کشور کشف شد. در سال ۹۴ بر اساس سند به‌دست‌آمده، طرح حمله به حرم‌های مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، شاهچراغ (ع) و چند مسجد اهل‌سنت با هدف ایجاد ناامنی و ایجاد اختلاف و جنگ بین شیعه و سنی طراحی شده بود که با توجه به قدرت و توان مجموعه اطلاعات کشور این حملات خنثی شد.

 

 

خیراندیش با اشاره به امنیت حاکم بر فضای کشور گفت: این امنیت نباید باعث این شود که نسبت به اقدامات و تحرکات دشمن و ضدانقلاب غفلت کنیم.بر اساس رده‌بندی سایت جهانی تروریسم، جمهوری اسلامی نخستین کشور امن دنیا در زمینه تروریسم است، اما این امنیت نباید موجب غفلت ما باشد.

در حمله مسلحانه به حرم شاهچراغ در روز چهارم آبان امسال، ۱۳ نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی و مجروح شدند.

گروه داعش مسئولیت حمله به شاهچراغ را پذیرفت و عامل اصلی حمله در حرم از پای درآمد، و حکومت در این ماه‌ها از این حادثه با عنوان «حمله تروریستی» یاد کرده است.

۱۲ روز بعد از رویداد شاهچراغ، وزارت اطلاعات اعلام کرد که ۲۶ تبعه خارجی را در ارتباط با آن حمله دستگیر کرده که عمدتا شهروندان جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان بودند. وزارت اطلاعات افزوده بود که عنصر اصلی هدایت و هماهنگ‌کننده حمله در ایران، شهروند جمهوری آذربایجان بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.